Waarom word ooglaseren niet vergoed terwijl je wel iedere 2 jaar een nieuwe bril mag kopen?De ziekenfondsverzekering is dan uiteindelijk duurder uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Met laseren heb je geen garantie dat je ogen 10 jaar brilvrij wordt of je hele leven lang. Het is een risico. Sommige hebben binnen 1 jaar weer een bril omdat hun ogen flink achteruit zijn gegaan en sommigen pas na 5 of 15 jaar........ Geen enkele garantie.
Bril is zoals eerder gezegd goedkoper, omdat men moet declareren en ze niet elke 1 a 2 jaar een nieuwe bril kopen danwel de moeite nemen om het te declareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De verzekering is op korte termijn juist beter af met elke 2 jaar een bril. Een bril kost misschien 100 euro dus dat zou dan 50 euro per kaar worden, laseren kost ruim 1000 euro dus pas na 20 jaar zou laseren goedkoper zijn dan een bril.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik ben toch echt rond de 350 euro kwijt, en dan heb ik geen duur montuur of zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Vaak krijg je wel een deel van de bril vergoed, maar lang niet het totale aankoopbedrag. Tenzij je een supergoede verzekering hebt, maar dan betaal je het wel weer d.m.v. de hogere premie.
Aan het laseren zit een risico dat het niet goed gaat, aan het dragen van een bril minder, want heb je niet de goede sterkte, zet je hem af en laat je je ogen opnieuw opmeten.