Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen een buik die geluiden maakt tijdens een toets/examen ?

Ik heb last van een buik die geluiden maakt,

No problem als we gewoon aan het praten zijn etc.

Maar onder een examen/toets dan is het muisstil
En soms is het gewoon echt hard,

Ik ga me dan zoveel op mijn buik zitten concentreren dat ik de hele toets verkl**t

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bij mij hielp het meestal als ik op snoepjes zit te kauwen/sabbelen etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn waarschijnlijk je darmen, en dat verhelp je door onder andere meer vezels te eten. Als je 's morgens wit brood eet, dan kun je beter volkoren gaan eten, daar zitten veel meer vezels in, of wat muesli.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zijn inderdaad darmgeluiden. je kunt langzaam aan werken naar vermindering van deze darmgeluiden:

gezonder eten, veel vezels, groente en fruit, veel water drinken. voldoende bewegen.

Verwacht niet dat dit de volgende dag alles al oplost, maar je zal na verloop van tijd permanente verbetering zien.

verder kunnen deze darmgeluiden worden veroorzaakt door stress. dus hoe meer gespannen je bent door de toets en hoe meer je je druk maakt om de darmgeluiden, deste meer zul je er last van hebben. probeer je dus zoveel mogelijk te ontspannen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gespannen was ik nooit en ben ik nooit voor een toets Alleen nu wel meer want ik ben bang dat mijn buik keihard begint te rommelen

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding