Heb een stukje nagel in me oog. krijg hem er niet meer uit, wat nu?

Toegevoegd na 12 minuten:
Was me teen nagels aan het knippen.. en ineens vloog er een stukje in me oog flotsss

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (5)

Aannemend dat het niet als een mes in je lens staat, maar een stukje nagel tussen je oogleden hebt: flink spoelen met water en naar binnentoe wrijven.

Overigens als het te erg wordt, gaat je oog vanzelf tranen om de indringer eruit te werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige ‘vuiltjes’ zijn gevaarlijk voor het oog, zoals hout splintertjes, staal splintertjes, beton korreltjes, glas splintertjes, of andere harde deeltjes. ‘Stofjes’ die vast blijven zitten, moeten door een huisarts of soms zelfs door een oogarts verwijderd worden. Soms is het beter om meteen contact op te nemen met een arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De huisartsenpost bellen. Dat hoort niet in je oog te zitten en kan akelige gevolgen hebben. Wellicht wordt je doorgestuurd naar de eerste hulp van het ziekenhuis om 't er uit te laten halen.
Amadea
11 jaar geleden
spoelen met water. En weet je zeker dat hij er nog inzit? Het kan er al lang uitzijn, maar heb je nog een soort napijn, van het spoelen of omdat die nagel iets beschadigd heeft.
anneliez
11 jaar geleden
Huisarts bellen! Deze doet met een pipet speciaal vloeistof in je oog zodat hij/zij kan zien of en nog wat in zit. Als dit zo is druppelen ze er een verdoving in en dan wordt het met een klein mesje uitgehaald! (eigen ervaring)