Waarom heb ik bij het poepen last van ontlasting die er nooit helemaal uitkomt ?

Iedere keer als ik moet poepen moet ik veel persen om al mijn ontlasting eruit te krijgen want deze komt er nooit helemaal uit en breekt regelmatig af en dat blijft dan hangen.

Dit is zeer irritant want ik heb dan veel wc papier en water nodig om het schoon te maken.

Verder heb ik altijd last van een soort breierige ontlasting.

Bijvoorbaat dank voor de reacit

Toegevoegd na 7 minuten:
Reactie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
33.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je voldoende vezels en drink je genoeg water?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.colonfree.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat Ritsuka zegt. (die zegt het zo kort dat ik het nog ff wil benadrukken)
Daarnaast zou er iets kunnen zijn waar je niet zo goed tegen kan, dank hierbij aan teveel suiker, melk, gluten en nog een paar dingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat heb ik ook,en ik heb de hele dag loze aandrang erbij,De dokter kan er weinig aan doen

Het beste antwoord

Het gevoel dat er meer ontlasting is Bij veel mensen is de ontlasting zo droog dat er een deel in de endeldarm achterblijft. U hebt dan het gevoel dat u meer ontlasting moet lozen (aandrang), maar het lukt niet om deze uit te persen. Dit wordt ‘onvoldoende ontlediging’ genoemd. Het kan ook lijken alsof de ontlasting in de anus blijft ‘hangen’. Mensen met obstipatie gaan om die reden hard persen of proberen met de vingers de ontlasting te verwijderen.

Je moet dus veel vocht en vezels gebruiken. Dan voorkom je dat je ontlasting droog en hard wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit komt juist doordat je van te voren ook al vaak te hard hebt gedrukt. Dit maakt de kans op aambeien ook groter. Voortaan maar eens relaxt een donald duckje lezen tijdens je toiletbezoek en je poep eruit laten druipen als het ware :p niet persen dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd genoeg is een brijige ontlasting vaak een teken van constipatie. Als dat het geval is:
vezelrijk gaan eten. Veel groente en fruit ( en aardappelen), de pasta laten staan tenzij het volkoren is, in de ochtend iets van yoghurt en muesli en een schepje zemelen, volkorenbrood en niet van dat zwart gekleurde spul, dat is geverfd witbrood, en elke dag een half uur stevig wandelen.Geheid dat het dan over 14 dagen een stuk beter zal gaan. Persen is helemaal fout, dat is in het vorige antwoord al vermeld.