Hoe komt het dat je stem veranderd naarmate je ouder wordt?

Als kind heb je een kleine stem, dan wordt je volwassen en heb je een jonge stem maar naarmate je ouder wordt 30 jaar 40 jaar 50 jaar etc etc.. lijkt een stem van een persoon ook te veranderen. (Ouder).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Stembanden zijn spieren. Spieren worden zwakker naarmate men ouder wordt. Daardoor kan ook de stem veranderen.

Verder hebben slechte gewoonten als roken en drinken invloed op de stembanden.
Antoni