Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vloeistof in batterijen erg schadelijk voor mensen, en dus voor mij?

Ik realiseer me zelf net dat ik gister hoogstwaarschijnlijk wat vocht uit een batterij binnen heb gekregen. Was wat chips aan het eten en het proefde in een keer ziekelijk vies (had net daarvoor de batterijen in m'n muis vervangen). Toen ik de batterijen net oppakte zag ik inderdaad dat ze lekte, zou dit kwaad kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
983

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je maar een klein beetje hebt binnengekregen en als je dat niet al te vaak doet kan het geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Batterijen kunnen onder andere Nikkel, Cadmium en Lithium bevatten. Dit zijn erg giftige stoffen, maar zoals voor alles geldt: giftig is in relatie met de hoeveelheid die je ervan binnenkrijgt. Als je een restje aan je hand had zitten en die via de chips hebt binnengekregen (en waarschijnlijk ook weer uitgespuugd) maak ik me niet zoveel zorgen. Mocht je je niet lekker voelen, dan natuurlijk altijd wel even naar de huisarts gaan en de batterij meenemen.

En voortaan je handen wassen voordat je ermee gaat eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding