Vloeistof in batterijen erg schadelijk voor mensen, en dus voor mij?

Ik realiseer me zelf net dat ik gister hoogstwaarschijnlijk wat vocht uit een batterij binnen heb gekregen. Was wat chips aan het eten en het proefde in een keer ziekelijk vies (had net daarvoor de batterijen in m'n muis vervangen). Toen ik de batterijen net oppakte zag ik inderdaad dat ze lekte, zou dit kwaad kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je maar een klein beetje hebt binnengekregen en als je dat niet al te vaak doet kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Batterijen kunnen onder andere Nikkel, Cadmium en Lithium bevatten. Dit zijn erg giftige stoffen, maar zoals voor alles geldt: giftig is in relatie met de hoeveelheid die je ervan binnenkrijgt. Als je een restje aan je hand had zitten en die via de chips hebt binnengekregen (en waarschijnlijk ook weer uitgespuugd) maak ik me niet zoveel zorgen. Mocht je je niet lekker voelen, dan natuurlijk altijd wel even naar de huisarts gaan en de batterij meenemen.

En voortaan je handen wassen voordat je ermee gaat eten.