Waarom hebben mensen in Nederland vaker last van stress en drukke dagen dan mensen in tropische landen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Naar mijn idee is dit een aangeboren "must".
In zo'n klimaat kun je alleen maar rustig en relax leven. Door de hitte word je wel gedwongen om rustig te leven en te werken..
Bovendien leeft iedereen zo dus ga je automatisch hierin mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Omdat het levenritme in nederland een heel hoog tempo heeft. We werken redelijk korte drukke dagen en laten dan alles vallen.

In veel 'tropische landen' heerst een veel socialere cultuur, en werken mensen meer in een glijdend schema: De dealines zijn minder hard, zowel voor projecten als voor werktijden: Zo kan je in indonesie moeiteloos 3 uur zitten lunchen maar is het ook helemaal niet gek om een wekrafspraak op zondag te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we ons hier drukker maken, daarom....
We hebben hier geen last dat de temperatuur ons tempo verlaagd....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stress en hitte bijten elkaar... In de hitte is er minder stress, koude maakt stress... Wat is rillen, dat is toch stress maken, is dat niet zo?

En bevriest water niet in de kou, is dat niet ook stress, spanning en hardheid...???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht juist dat hitte voor oververhitte reacties resulteert. Vooral als die hitte niet gewend is. Naar mijn idee zijn Nederlanders meer opgefokt als het warm is.
Mensen in tropische landen houden bij hun dagindeling standaard rekening met het klimaat.
Het is voor hun net zo belangrijk in de hete middaguren helemaal niks te doen als dat het voor ons is om te eten.
Iets waar je dan ook helemaal niet over na hoeft te denken.
Gewoon een kwestie van wat je lichaam aankan en nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De werkdruk is hier te hoog, de mensen jagen zich op of worden opgejaagd.Er is te weinig sociaal gevoel en te weinig optimisme.Een gezonde portie eigengereidheid en onafhankelijkheid vermindert je stress.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra je een hoge productiviteit wilt halen, zal je harder moeten werken. En harder werken betekent druk, betekent stress.

In Nederland hebben we een hoge productiviteit, en bijkomend een hoog welvaartsniveau. Dat wordt nog versterkt door de 'tweeverdienercultuur' die we nodig schijnen te hebben om allemaal een nog groter huis en nog grotere (tweede, derde en vierde) auto en home-cinema set te hebben.

In de tropen zit het gewoonweg niet in de cultuur om hard te werken, men wil de welvaart wel maar men heeft het er niet voor over om daar dag en nacht voor te gaan werken.

Mensen die in Nederland kiezen voor minder welvaart, kiezen tegelijkertijd voor meer aandacht in het gezin, meer geluk, meer gezondheid en minder stress.
14 jaar geleden
Die mensen leven in een andere wereld dan wij. maken zich nergens druk om behalve het eten. schuiven alles op tot de volgende dag. komen altijd te laat op een afspraak.zij leven veel rustiger zeggen altijd wij denken teveel en laten alles op zich afkomen. dit alles is niet slecht bedoeld hoor maar zo zijn zij nu eenmaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt het zelf al tropische landen. Wat moet druk,stress enz allemaal daar zoeken.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tropische landen is de temperatuur hoger en dit maakt dat het lichaam zich qua inspanning automatisch hiertoe aanpast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft voor mijn gevoel niet met temperatuur e.d. te maken, maar met het cultuurverschil. Wij in Nederland maken ons veel te druk. Zelfs als we thuis zijn, zijn we vaak nog met ons werk bezig. Dat is in andere landen anders, alles komt op zijn tijd, doe maar gewoon rustig aan. Bij ons kan dat niet, je wordt altijd gepressed!! En daar komt die onrust en stress vandaan.