is het slecht voor m'n ogen als ik alleen mijn bril thuis of in de les draag en niet buiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Welke sterkte heb je?

Het beste antwoord

Het dragen van een bril heeft geen invloed op de kwaliteit van een oog: indien een voorgeschreven bril niet of niet geregeld wordt gedragen wordt het oog zelf hierdoor niet beïnvloed, noch ten goede noch ten kwade!
Een bril is alleen een middel om zoveel mogelijk profijt van het gezichtsorgaan te trekken en beïnvloedt zodoende wel het subjectieve welbevinden, maar niet het gezichtsorgaan
fremar
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, jouw ogen zullen daardoor geen schade lijden, maar ik zou niet toegeven aan mijn ijdelheid en ook buiten goed willen zien! Bovendien is de bril buiten dragen wel zo veilig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij een bril draagt is dat omdat je zonder teveel inspanning moet doen om iets te zien. ( en soms lukt dat helemaal niet) Daarom heb je die bril. Als je dat negeert, laat je je ogen te hard werken en zullen ze achteruitgaan. Met als gevolg, je een sterkere bril nodig hebt. JE arts ( of opticien) zal je wel advies hebben gegeven hoe en wanneer jij een bril moet dragen. ( het kan ook veranderen. Je ogen kunnen ook beter of slechter zijn geworden) daarom is het handig deze af en toe te laten checken als je last hebt of het idee dat je geen bril meer nodig hebt...

Toegevoegd na 1 minuut:
Als jij een bril draagt is dat omdat je zonder ( bril) teveel inspanning moet doen - die bril moest er nog even tussen:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag heb ik ook eens aan me opticien gesteld.
hij verzekerde me dat je ogen niet achteruit gaan of slechter worden als geen of zelfs een niet voor jou ogen passende bril draagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een heel lange tijd zonder bril/contactlenzen rondgelopen terwijl ik het wel nodig had. Wat er gebeurd is: mijn ogen hebben zich zo aangepast dat ik nu scherp kan zien met een minder erge sterkte!
Mijn ogen werden door een soort 'robot' gecheckt en daar kwam echt een enorm getal uit (in de -), maar als ik bij dat scherm met de lettertjes ging kijken, dan kwamen we op een heel andere sterkte uit.
Ik weet niet of het duidelijk is.. Maar het is dus eigenlijk helemaal niet erg voor je ogen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er aan welke sterkte je hebt. Maar als je niet zo scherp ziet wordt het al snel minder als je niet een bril draagt. Je sterkte gaat er heel snel van achteruit en bovendien moet je je heel erg inspannen waardoor je zonder dat je het merkt je ogen bijelkaar knijpt en dan je hoofdpijn krijgt. Het beste is om je bril op te houden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is hooguit vermoeiend voor je ogen, omdat ze steeds moeten wennen aan de andere situatie.
je kan er hoofdpijn van krijgen. en meteen na het bril op- of af zetten, zie je tijdelijk minder scherp, omdat je ogen hun kromming weer aan moeten passen.