Hoe kan het dat ik niet afval?

Hallo,

Ik ben een man van 17 jaar oud.
Ik probeer al heel lang zonder succes af te vallen, ik ben naar diëtisten gegaan, gezond eten, sporten ect. Maar ik blijf tog gewicht aankomen. Ik ben 1.88 m lang en weeg 118 kilo, dit kan zo niet door gaan.

Ik eet volgens mij niet echt slecht, 's ochtends eet ik meestal Weight care Maaltijd+ Chocolade van kruidvat (https://online.kruidvat.nl/product/51787/MaaltijdChocolade.html?token=-1)

's middags eet ik 2 bruinbroodjes met 30+ oude kaas en een klein beetje boter. Hier drink ik een flesje water bij.

`s avonds eet ik gewoon groente en aardappelen (niet veel maar ik snack daarna niet).

´s avonds loop ik thuis 1 uur op een loopband.

Ik snap niet wat ik verkeerd doe, dit is een serieus probleem, ik wil geen suikerziekte krijgen en ik wil er ook gewoon gezond uitzien. Ik zou graag wat serieus advies willen of als iemand weet waarom ik niks afval maar juist aankom wil ik dat graag weten.

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga naar een dietiste, en stop met dat weightcare spul. Ga in plaats daarvan fatsoenlijk eten, geen chemische troep. Ik zou eerst eens naar een huisarts gaan trouwens, dat je telkens blijft aankomen met dit eetschema is volgens mij niet normaal. Toegevoegd na 2 minuten: Je eet trouwens best weinig, maar 2 broodjes en een soort maaltijdshake, ik zie bijna geen eiwitten, je eet ook geen vlees (vegetarisch? Krijg je wel genoeg voedingsstoffen binnen). Met elke dag 1 uur lopen (hoeveel km/u?) heb je volgens mij meer energie nodig.

Als dit jouw dieet is en dat iedere dag, dan is het inderdaad vreemd dat je niet afvalt. Tenzij je in het weekend op stap gaat en flink aan het bier zit. Met shoarma toe........... Ga dus naar je huisart en laat je metabolisme (stofwisseling) nakijken. Hier zijn nog wat tips om je metabolisme te versnellen. http://www.giantpt.com/gewichtsverlies/acht-manieren-om-je-metabolisme-te-versnellen

Je eet te weinig! Dit is vast minder dan je diëtist voorgeschreven heeft. Door het weinige eten is je stofwisseling heel traag geworden. Houd je aan de voorschriften van een dieet, daar horen zeker tussendoortjes bij. Ontbijt met een reep is geen ontbijt. Eet 2 boterhammen met normaal halvarine en mager beleg, drink er verse sinasappel sap bij. Eet elke 2 uur iets, dus fruit, rauwkost of iets dergelijks. Gebruik bij je lunch ook rauwkost en eet 's avonds flink veel groente. Jouw lichaam heeft meer nodig dan wat je nu eet, als je blijft sporten en dagelijks bewegen ga je zeker afvallen. Succes.

Als je meer calorieën verbrandt dan opneemt val je af. Dat kan niet anders. Als je te weinig eet dan gaat je lichaam minder verbranden en val je moeilijker af. Overigens als je veel sport krijg je er gewicht bij door de toename van je spiermassa. Ga niet lopen rommelen met van die dieetproducten. Daar wordt alleen de fabrikant beter van. Raadpleeg een dietiste. Dat helpt je je gedrag te veranderen en ook op lange termijn succesvol te zijn.

Wat ik doe is normaal eten. Elke dag op de weegschaal om te zien of ik niet (teveel) ben aangekomen. En dan af en toe een dag minder eten om weer gewicht kwijt te raken. Je lichaam verwacht dat niet en moet zijn reserves aanspreken. Probeer je honger soms weg te drinken met water. Maar ga sowieso naar de dokter om je stofwisseling na te laten kijken!

als ik jou was zou ik langs de huisarts gaan en dit met hem/haar bespreken. het is mogelijk dat je een schildklier of stofwisselings probleem hebt wat enkel opgelost kan worden met medicatie.

Laat je schildklier nakijken, ik heb een slechtwerkende schildtklier en hierdoor kom je snel aan en gaat gewicht verliezen heel langzaam. Het beste helpt gewoon joggen tot je echt niet meer kan. En echt niet meer kunnen is minimaal nog een half uur doorgaan als je het gevoel hebt erdoorheen te zitten

Hallo, Als je medisch in orde bent, dus normale stofwisseling snelheid, en geen hyper of hypo actieve schildklier dan kan ik maar 1 conclusie trekken. Voor jouw gewicht en lengte en leeftijd eet jij chronisch te weinig. En wat je aangeeft te eten is niet nu het meest efficiente wat je het beste kan eten. Maar het gewicht 118 is speculatief voor de advies van wat je moet eten. Het is handiger te weten wat de verhouding vet-spier-vocht in je lichaam is, omdat dat eigenlijk alles bepaald in de energie huishouding. 1 gram spier verbrand meer energie per dag dan 1 gram vet. ongeveer 7x zoveel namelijk. Indicatief zou ik zeggen, als je bovenstaande weet, bereken je energie behoefte via voedingsbehoefte calculator, google het maar op. En als je het kcal behoefte weet, weet je ook gelijk de samenstelling, indien dit niet aanwezig is, is de 40% koolhydraten 40% eiwit, 20% verhouding het meest optimaal. Ik zelf ben dan 25, en 1,76 met 86 kilo als gewicht. Maar ik moet al 3700 kcals per dag eten om op gewicht te blijven! Daarbij moet ik zeggen dat mijn vetpercentage 16,2% is en dus meerendeel vet vrije massa is die de energie behoefte bepaald. Als je nu eens begint met 12 sneetjes brood met halvarine en beleg (circa 700-800 kcals) naast je warme maaltijd (circa 600kcals) en indien mogelijk fruit toegevoegd (2 stuks circa 160 kcals) ben je al een hele winst verder. Naast de vereiste 2 liter vocht, om alles weg te spoelen moet je absoluut geen vet vermijden, want de vitamine A, D, K, E zijn alleen in vet oplosbare vitamines die allemaal bijdragen aan gewichtsafname! GR Gaelwyn

Diëten zijn een ramp, je denkt dan de hele tijd aan eten. Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten. Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets. Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt). Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks. Drink geen zoete dranken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100