Hoe kan het dat ik niet afval?

Hallo,

Ik ben een man van 17 jaar oud.
Ik probeer al heel lang zonder succes af te vallen, ik ben naar diëtisten gegaan, gezond eten, sporten ect. Maar ik blijf tog gewicht aankomen. Ik ben 1.88 m lang en weeg 118 kilo, dit kan zo niet door gaan.

Ik eet volgens mij niet echt slecht, 's ochtends eet ik meestal Weight care Maaltijd+ Chocolade van kruidvat (https://online.kruidvat.nl/product/51787/MaaltijdChocolade.html?token=-1)

's middags eet ik 2 bruinbroodjes met 30+ oude kaas en een klein beetje boter. Hier drink ik een flesje water bij.

`s avonds eet ik gewoon groente en aardappelen (niet veel maar ik snack daarna niet).

´s avonds loop ik thuis 1 uur op een loopband.

Ik snap niet wat ik verkeerd doe, dit is een serieus probleem, ik wil geen suikerziekte krijgen en ik wil er ook gewoon gezond uitzien. Ik zou graag wat serieus advies willen of als iemand weet waarom ik niks afval maar juist aankom wil ik dat graag weten.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft de huisarts weleens je schildklier na laten kijken? Daar kan het ook aan liggen,namelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb wel eens een bloedtest gehad, ik weet niet meer zeker waar ze precies op getest hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan het best een aantal testen afnemen. Zo krijg je misschien meer informatie waar het aan kan liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mis het fruit in je dieet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt ik eet zowat geen fruit omdat ik niet zo van appels hou en dat ik het enigste wat wij in huis hebben @anouk ik heb het nagevraagd aan me moeder en ik ben getest op schildklier en nog meer dingen maar er was niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een man van 17? Like ftw...
Ritsuka
11 jaar geleden
Je kunt toch zelf ook ander fruit kopen wat je wel lekker vind? Er zit vast wel een supermarkt in de buurt.
Ritsuka
11 jaar geleden
En wat drink je op een dag? Water, koffie, thee, frisdrank?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt over dat fruit. Ik drink 's ochtends 1 kop koffie met melk en suiker. 's ochtends drink ik ook 1 glas melk. naar school neem ik een flesje water mee. soms neem ik 's middags een glas cola of ander frisdrank. Bij het avondeten drink ik ongeveer 2 glazen water en 's avonds meestal nog een glas frisdrank.

Antwoorden (9)

Ga naar een dietiste, en stop met dat weightcare spul. Ga in plaats daarvan fatsoenlijk eten, geen chemische troep.

Ik zou eerst eens naar een huisarts gaan trouwens, dat je telkens blijft aankomen met dit eetschema is volgens mij niet normaal.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je eet trouwens best weinig, maar 2 broodjes en een soort maaltijdshake, ik zie bijna geen eiwitten, je eet ook geen vlees (vegetarisch? Krijg je wel genoeg voedingsstoffen binnen).

Met elke dag 1 uur lopen (hoeveel km/u?) heb je volgens mij meer energie nodig.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik voel me vaak ook heel futloos en moe maar ik denk dat meerdere jongeren hier last van hebben. 's avonds eet ik vaak wel 1 stuk vlees bijvoorbeeld stuk kip, varken, hamburger ect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik loop rond de 4 km/u met de tv aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk ben je futloos, je krijgt echt veel te weinig binnen, je bent 1.88 dan kan je de ochtend niet doorkomen op een reepje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet ook niet dat juist een stevig ontbijt ervoor zorgt dat je stofwisseling goed op gang komt, en dat de hele dag dan ook blijft.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik snap wel dat je je futloos voelt, je krijgt veel te weinig energie binnen. Begin eerst eens met een fatsoenlijk ontbijt, een bord ontbijtgranen met yoghurt, havermoutpap etc. Kies zoiets. Ik neem zelf altijd huismerk ontbijtgranen van de Jumbo, grote groene zak, iets van 1 euro per kilo. Voeg meer eiwitten, groente en fruit toe aan je dieet, ik kan mij niet voorstellen dat dit hetgene is wat een dietiste heeft voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juist bij ook vermoeid en futloos zou ik je schildklier functie laten testen! best kans dat deze te traag is.
Als dit jouw dieet is en dat iedere dag,
dan is het inderdaad vreemd dat je niet afvalt.

Tenzij je in het weekend op stap gaat en flink aan het bier zit. Met shoarma toe...........

Ga dus naar je huisart en laat je metabolisme (stofwisseling)
nakijken.

Hier zijn nog wat tips om je metabolisme te versnellen.
http://www.giantpt.com/gewichtsverlies/acht-manieren-om-je-metabolisme-te-versnellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je eet te weinig! Dit is vast minder dan je diëtist voorgeschreven heeft.
Door het weinige eten is je stofwisseling heel traag geworden.
Houd je aan de voorschriften van een dieet, daar horen zeker tussendoortjes bij.
Ontbijt met een reep is geen ontbijt.
Eet 2 boterhammen met normaal halvarine en mager beleg, drink er verse sinasappel sap bij.
Eet elke 2 uur iets, dus fruit, rauwkost of iets dergelijks. Gebruik bij je lunch ook rauwkost en eet 's avonds flink veel groente.
Jouw lichaam heeft meer nodig dan wat je nu eet, als je blijft sporten en dagelijks bewegen ga je zeker afvallen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ging heel vroeger naar de diëtist, toen was het eigenlijk ook helemaal niet nodig. Ik moest toen ook naar fysiotherapie omdat ik osgood schlatter of hoe je dat ook schrijf heb :P dit is een soort ontsteking aan me kniëen. Dit is een van de redenen dat ik van dun steeds dikker werd. Verder hou ik me niet echt aan een dieët misschien tog een idee om naar de diëtiste te aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Osgood schlatter is geen ontsteking, het is een irritatie/overbelasting van het aanhechtings plekje van je spier aan het bot net onder je knie, vreemd dat je hier fysio voor kreeg want dat heeft geen effect, het is niet ernstig en gaat uiteindelijk vanzelf over. Kan nog wel even duren, mijn zoon heeft het ook, vandaar dat ik dit allemaal weet, hij is 20 en heeft het nogsteeds. Waar je wel op moet letten is als je er pijn aan krijgt, zeker als je veel sport kan dat, dan zal je je knie wat rust moeten geven.
Maar over het eten is dat duidelijk? Je moet echt meer eten hè. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1,,voor de regelmaat van eten die je aangeeft.
Ritsuka
11 jaar geleden
Goeie tips, meer groente en meer eiwitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja bedankt, ik zal weer contact opnemen met de diëtiste. Bedankt.
Als je meer calorieën verbrandt dan opneemt val je af. Dat kan niet anders. Als je te weinig eet dan gaat je lichaam minder verbranden en val je moeilijker af. Overigens als je veel sport krijg je er gewicht bij door de toename van je spiermassa. Ga niet lopen rommelen met van die dieetproducten. Daar wordt alleen de fabrikant beter van. Raadpleeg een dietiste. Dat helpt je je gedrag te veranderen en ook op lange termijn succesvol te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord!
Weeg voor de aardigheid eens hoe 'weinig' aardappelen, groente en vlees je eet.
Maak een lijstje met alles wat je in een dag binnenkrijgt.
Zeer waarschijnlijk is het meer dan je denkt. Zoals Ray als schreef: als je minder calorieen binnenkrijgt dan dat je verbrandt, val je af. Punt. Als je niet afvalt, krijg je minimaal datgene wat je verbruikt weer binnen.
Denk aan frisdrank (heel veel calorieen), bier (idem), chocola (hoeveel cal. zitten er in dat enge dieetspul??) Enne: bewegen! Een uurtje in rustig tempo op een loopband kost niet veel energie, zit er een meter op dat ding? Wat verbruik je? Een rondje buiten, door weer en wind, in stevig tempo verbruikt waarschijnlijk veel meer!
Wat ik doe is normaal eten. Elke dag op de weegschaal om te zien of ik niet (teveel) ben aangekomen. En dan af en toe een dag minder eten om weer gewicht kwijt te raken. Je lichaam verwacht dat niet en moet zijn reserves aanspreken. Probeer je honger soms weg te drinken met water. Maar ga sowieso naar de dokter om je stofwisseling na te laten kijken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ik jou was zou ik langs de huisarts gaan en dit met hem/haar bespreken.
het is mogelijk dat je een schildklier of stofwisselings probleem hebt wat enkel opgelost kan worden met medicatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat je schildklier nakijken, ik heb een slechtwerkende schildtklier en hierdoor kom je snel aan en gaat gewicht verliezen heel langzaam. Het beste helpt gewoon joggen tot je echt niet meer kan. En echt niet meer kunnen is minimaal nog een half uur doorgaan als je het gevoel hebt erdoorheen te zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,

Als je medisch in orde bent, dus normale stofwisseling snelheid, en geen hyper of hypo actieve schildklier dan kan ik maar 1 conclusie trekken.

Voor jouw gewicht en lengte en leeftijd eet jij chronisch te weinig.
En wat je aangeeft te eten is niet nu het meest efficiente wat je het beste kan eten.
Maar het gewicht 118 is speculatief voor de advies van wat je moet eten.
Het is handiger te weten wat de verhouding vet-spier-vocht in je lichaam is, omdat dat eigenlijk alles bepaald in de energie huishouding.

1 gram spier verbrand meer energie per dag dan 1 gram vet.
ongeveer 7x zoveel namelijk.

Indicatief zou ik zeggen, als je bovenstaande weet, bereken je energie behoefte via voedingsbehoefte calculator, google het maar op.

En als je het kcal behoefte weet, weet je ook gelijk de samenstelling, indien dit niet aanwezig is, is de 40% koolhydraten 40% eiwit, 20% verhouding het meest optimaal.

Ik zelf ben dan 25, en 1,76 met 86 kilo als gewicht.
Maar ik moet al 3700 kcals per dag eten om op gewicht te blijven!

Daarbij moet ik zeggen dat mijn vetpercentage 16,2% is en dus meerendeel vet vrije massa is die de energie behoefte bepaald.

Als je nu eens begint met 12 sneetjes brood met halvarine en beleg (circa 700-800 kcals) naast je warme maaltijd (circa 600kcals) en indien mogelijk fruit toegevoegd (2 stuks circa 160 kcals) ben je al een hele winst verder.

Naast de vereiste 2 liter vocht, om alles weg te spoelen moet je absoluut geen vet vermijden, want de vitamine A, D, K, E zijn alleen in vet oplosbare vitamines die allemaal bijdragen aan gewichtsafname!

GR Gaelwyn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Diëten zijn een ramp, je denkt dan de hele tijd aan eten.

Eet altijd bewust! Eet dus altijd aan tafel. Eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten. Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets. Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. Vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt). Vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks. Drink geen zoete dranken.