Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe begin je met Sipralexa 10mg?

Ik heb hier geen ervaring mee, maar weet wel dat ik een nogal tere maag heb dus vrees ik dat ik enorm veel last van misselijkheid zal hebben.

Is het beter om met een halfje of een vierde te starten en op te bouwen of zou ik toch beter direct de 10mg nemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het beginnen met dit medicijn geeft altijd(bijna)problemen,zeker de eerste weken,
daarom gelijk beginnen met de voorgeschreven dosering.
Anders blijf je aan het op bouwen,de eerste 4 weken kunnen de klachten zelfs verergeren,en als je misselijk wordt, is dit niet van een zwakke maag, dit hoort er gewoon bij.
Ff doorzetten,dat is heel belangrijk,en dan zal je eens zien, dan ben je stukken fitter.
Lees de bijsluiter,als je maar 3 bij werkingen heb van het lijstje, dan heb je mazzel.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zet de angst dat je er misselijk van wordt in de koelkast, dit doe je door voor het slikken van de tablet, afleiding te zoeken. De tablet slik je in 1 keer door, het gaat hier om een omhulde tablet, welke makkelijk te slikken is. Durf je dat niet aan, neem dan contact op met je arts of apotheker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding