Waar kan ik morgen een DTP inenting halen?

Ik moet z.s.m. een DTP enting hebben. Het liefst morgen. Waar zou ik dit kunnen doen?

7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
weet niet waar je woont maar hier staan een paar adressen
http://www.vaccinatiesopreis.nl/dtp-inenting/
kierkegaard47
7 jaar geleden
als het medisch noodzakelijk is voor je werk, zou ik het via de huisarts proberen. Moet je onverwacht op korte termijn op reis, dan zijn de travelclinics prima (je hebt er zelfs nog een op schiphol). Je betaalt contant en je kunt het later via je verzekering terugkrijgen (of declarereren via je werk). Hou er wel rekening mee dat DTP vaccinatie een paar dagen nodig kan hebben om optimale bescherming te bereiken, dus hoe sneller je hem haalt, hoe beter, zelfs als je "pas" over bv. 4 dagen vertrekt : (van de link die ronron hiervoor gaf) : "Je kunt de DTP vaccinatie het beste het minimaal één tot twee weken voor je gaat reizen halen, maar het DTP vaccin kan ook last-minute, zelfs tot op de dag van vertrek, gegeven worden. Omdat je als kind het DTP vaccin al hebt gehad heb je binnen een paar dagen bescherming opgebouwd."
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik moet hem inderdaad voor mijn werk hebben. Tot vandaag was het onduidelijk of ik hem wel of niet moest hebben. Donderdag ga ik op een nieuwe locatie starten en daar moet ik hem voor hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Iemand in je omgeving met een verpleegkundige achtergrond, toevallig? Kan ook nog een optie zijn: even recept regelen, ampul, spuit en naaldjes halen bij de apotheek, en zelfde middag of avond langs bij vriend/kennis/familielid. Kan soms sneller (en goedkoper) zijn dan via GGD.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb een goede zorgverzekering. En anders betaald mijn werkgever denk ik wel. Aan de andere kant. Ik kan zelf ook nog profijt hebben van deze enting. Heb een afspraak gemaakt voor morgen bij de GGD.

Het beste antwoord

Bij de GGD in jouw woongebied.
Amadea
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Bedankt Amadea,
Heb online een afspraak gemaakt voor morgen bij de GGD in Tiel.

Andere antwoorden (1)

Of bij de GGD, of bij een bedrijf dat thuisvaccinaties doet.