Waarom vinden over het algemeen jongens/mannen voetbal leuker dan meisjes/vrouwen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Aangeleerd gedrag. Van oudsher is het een sport van mannen, en wordt het onder mannen gestimuleerd.
Van kinds af aan wordt het opgedrongen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat heeft nog te maken met de oerinstincten, mannen gaan op jacht of voeren stammen oorlogen. Vrouwen en kidneren blijven achter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voetbal was/is nogal een ruwe sport en daardoor vroeger enkel door jongens gepeeld, meisjes eerder de zachtere dingen zoals bv. poppen.
Jongens spelen het van jongs af aan en blijft mede daardoor ook een sport voor jongens.
De uitzonderingen bevestigen de regel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het lezen van de vraag wou ik het zelfde antwoord geven
Onder andere omdat vrouwen (nog) geen voetbal op echt niveau spelen. ze doen niet mee met het algemene ek/wk. als je naar helden of idolen kijkt van hetzelfde geslacht is het makkelijker om je ermee te identificeren. daar houden mensen van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mannen houden instinctief van competitie