Hoe risicovol is het relatief gezien om als (minderjarige) krantenbezorger al rond 4 uur s'ochtends buiten te moeten fietsen?

Ik wil deze zomervakantie de ochtendkrant gaan bezorgen en ben minderjarig (16) in de randstad, dus bij deze vraag heb ik het over een behoorlijk dichtbevolkt gebied.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Als je nou pizza bezorger was...maar wies steelt er nu een tas met kranten? Vind het een goede vraag eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort: ik denk meer dat de vraagsteller bedoelt qua veiligheid. Zelf had ik zo vroeg geen kranten mogen rondbrengen op mijn 16e.. Dan is het namelijk nog goed donker! Mijn ouders vonden dat behoorlijk risicovol. Ben ik eigenlijk ook wel mee eens.. Tuurlijk, zo vroeg verdient goed, maar je moet het ook maar willen: erg vroeg over straat, in het donker, door weer en wind kranten rondbrengen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ tuimel. In de zomer vakantie is het om zes uur echt niet donker meer hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha grapje verkeerd gelezen.... vier uur nog wel ja
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de zomer is het wel te doen, dan is het om de tijd dat je de kranten rondbrengt al licht, en even over dat goede verdienen, informeer er maar eens naar, de krantenbezorger moet veel doen voor weinig geld in verhouding, maar ja beter iets dan niets, zeker tegenwoordig
succes met de kranten.

Het beste antwoord

1) Vroeg in de ochtend zijn er niet zoveel mensen op straat. Iemand met dubieuze plannen, kan beter op een ander tijdstip een slachtoffer zoeken.
2) Een dichtbevolkt gebied betekent dat er altijd wel mensen in de buurt zijn - maar op een vroeg tijdstip zullen er waarschijnlijk flink wat slapen. Een deel slaapt overal doorheen, een deel wordt juist direct wakker als er buiten lawaai is (en de truc in nood is: nooit HELP! roepen, maar altijd BRAND! - dan komen mensen kijken).
3) Om half vijf wordt het al licht.
4) Als je het zelf heel eng vindt, is het misschien slimmer om het niet te doen. Je zou eens vlakbij je huis kunnen rondneuzen of het echt eng is. Voel je je niet op je gemak, doe het dan niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn goede punten die je daar geeft, Hippo.
Ik moet alleen ook een stuk door een bos/park
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan een naar gevoel geven. Bedenk wel: stel dat jij iemand wilt lastigvallen / overvallen / wat dan ook. Ga je dan in een park wachten of er eens iemand langskomt? De gevaarlijkste plekken dan zijn fietspaden en wegen van bijvoorbeeld het stadscentrum naar de buitenwijken, door een park, vlak na sluitingstijd.
Je kunt ook via een lokale site of krant of zo in de gaten houden of er veel gebeurt bij jou in de buurt.
Maar zo te lezen houdt het je erg bezig, dan zou het zomaar kunnen dat je een oplettend type bent dat niet zomaar in zeven sloten tegelijk loopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Brand roepen, inderdaad.
Help wordt al te vaak als vals alarm geroepen, bij brand reageren er pas mensen.
Niet een klein beetje roepen maar echt keihard schreeuwen, alsof de vlammen uit het dak slaan

Andere antwoorden (2)

Eeen vriendin van mij had een broertje die had hetzelfde. ook 15-16 jaar, daarom ging de moeder mee... misschien krijg jij de jouwe zo ver? maar als je twijfelt of bang bent zou ik het niet doen. Maar waar ben je precies bang voor?
Pedofielen, agressieve dronken lui, of iemand die je wil beroven oid?

Een drukke stad zal in t weekend om 4 uur snachts best wat vervelende dronken lui kennen die dan uit de kroeg zijn gezet en op weg naar huis gaan. Je kan een groepje treffen wat het heel grappig vindt om iets te doen...

Daarentegen zal een sexuele crimineel zich niet onder zo een grote groep begeven. ( statistisch gezien)

Maar fiets je door een park in een donker deel, ben je niet erg verstandig bezig en is het risico weer groter...

Wees niet bang maar wees voorzichig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij had ik hier gisteravond al een reactie op geplaatst?

Vier uur naar buiten voor een krantenwijk vind ik absurd, de kranten moeten voor 7 uur binnen zijn dus of je hebt een enorm grote wijk of je moet heel ver fietsen om er te komen. Je bent 16 en dan moet je echt wel een beter baantje kunnen krijgen in een supermarkt of een gewone winkel of nog anders. Je kunt zelfs bij postnl werken.

Als je toch echt zo vroeg naar buiten moet lijkt me dat alleen op zaterdagochtend een probleem (zondag bezorgen ze toch niet, anders dan ook) omdat je dan nog dronken uitgangers tegen kan komen die nog naar huis moeten.