Water is zeker niet schadelijk voor je oren. Als je na een douche of bad,... echter op een winderige plaats komt bestaat de kans wel dat je oren sneller een oorontsteking krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje dan heb ik dat waarschijnlijk.

Andere antwoorden (6)

nee het is niet slect
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water in je oren kan alleen slecht zijn als je een behoorlijk gat in je trommelvlies hebt, en als het water onder druk in je oren komt. In alle andere gevallen komt het water alleen in je buitenste gehoorgang - zeg maar het deel waar je een wattenstaafje of een pink in kunt steken.

Dat water loopt er vanzelf weer uit. Verder doet het helemaal niets. (Ik ga er even van uit dat het geen vervuild water is. Gaat het om zout water, dan blijft er heel misschien een miniem beetje zout achter in je oor, maar ook dat kan geen kwaad. Gaat er met douchen wel uit, of anders vanzelf.)

Toegevoegd na 6 seconden:
Water in je oren kan indirect wel dodelijk zijn. Als jij water in je oren hebt, daardoor slecht hoort, en daardoor die aanstormende vrachtwagen niet hoort toeteren.
Cryofiel
14 jaar geleden
op zich niet, maar dan moet je trommelvlies wel heel zijn, en ook de rest van je oor moet ongeschonden zijn.
ik heb bij ernstige exceem dat oor op doktersadvies een tijd droog moeten houden.
Rieneke1
14 jaar geleden
Nee, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor je oren zijn waterdicht afgedekt. Alleen als er sprake is van een kapot trommelvlies of buisjes in de oren dan is het verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor, onze oren hebben een natuurlijke beschermingslaag. ik zwem 2x per week, mijn oren komen in het water, geen probleem.

Toegevoegd na 1 minuut:
mocht je last hebben als er water in je oor komt dan kan de huisarts even kijken of er iets gaande is.