Kunnen lichaamsgeuren (zoals zweetlucht, scheten, slechte adem enz) gevaarlijk zijn voor de gezondheid als het volume groot genoeg is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Getverdemme, waarom zie ik nu een hokje voor me ter groote van een meterkast met daarin 1 mens en aan de buitenkant allemaal gasten die ranzige adem, scheten en boeren naar binnen blazen en zweet sokken onder de deur door proppen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen idee. Maar ik denk dat het komt omdat je een goed ontwikkeld inbeeldingsvermogen bezit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie de overeenkomst niet tussen volume van zweetlucht. Bedoel je de sterkte niet?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Hehe ja Redbeard dat zou het wel eens kunnen zijn ;-)

Antwoorden (2)

In theorie wel. Maar dan met name omdat er geen zuurstof meer is. Scheten bevatten namelijk maar 0-10% zuurstof, tegen 20% zuurstof in de lucht die we normaal inademen. Dus als je een kamer kan vullen waarvan meer dan 50% van de lucht uit scheten bestaat begint het gevaarlijk te worden.

Maar niet omdat het scheten zijn, maar omdat er geen zuurstof is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je niet de concentratie van die lichaamsgeuren? Het kan niet gevaarlijk zijn, zolang er maar voldoende zuurstof in de ruimte is. Het is erg vervelend, en misschien val je er flauw van, maar echt permanente schade kun je niet snel oplopen door een overmaat aan lichaamsgeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet echt snel oplopen. Betekend dit dat er schadelijke stoffen ik hele kleine concentraties in deze lucht (kunnen) zitten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lichaamsgeuren blijven afvalstoffen, dus gezond zijn ze niet. Maar deze (kleine concentraties) lucht adem jij dagelijks in, en daarvan wordt je niet ziek.