Is het slecht voor de zuurgraad van je vagina als je voor het scheren van je schaamhaar shampoo/conditioner gebruikt?

Ik houd het scheren altijd bij tijdens het douchen en gebruik hiervoor meestal shampoo of conditioner, omdat dat mooi glad scheert. Ik vroeg me alleen af of dit niet slecht is voor de zuurgraad van mijn vagina, aangezien het daar wel eens langsspoelt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Nooi tussen de schaamlippen wassen met zeep. Als er een beetje langs de buitenkant langstroomd kan volgens mij niet veel kwaad, zolang je alles maar goed wegspoelt.

Toegevoegd na 56 seconden:
Je kunt er ook voor kiezen om het kort te trimmen met een tondeuze. Schijnt ook weer hip te zijn nu, en makkelijker in onderhoud.
Ritsuka
11 jaar geleden
De een kan er beter tegen dan de ander. Als je zuurgraad wordt aangetast krijg je vanzelf jeuk. Je lichaam waarschuwt je dan. Of het echt slecht is? Niet perse, maar je moet niet overdrijven. En als je lichaam iets aangeeft, jeuk, branderig gevoel, droog.. Dan is het raadzaam niet te doen wat dat veroorzaakte ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de haren op je hoofdhuid spoelt na het wassen met shampoo en conditioner dan loopt dat toch ook naar beneden langs jouw vagina.
Of doe jij dan een schuimwerend slipje aan? LoL

Zolang jij voldoende naspoelt met zuiver water is er niets aan de hand of schrijf ik in deze kwestie beter dat er dan niets aan de vagina is ;-)

Liefs en succes ermee!