Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je je menstruatie opwekken?

Ik ben al best lang niet meer ongesteld geweest, wat ook niet raar is, want ik ben nog niet zo lang ongesteld, dus het is heel regelmatig. Maar ik zou nu wel graag mijn menstruatie op willen wekken, anders ben ik bang dat het heel rot uitkomt... Ik mag van mijn moeder nog niet aan de pil, dus medicijnen of middeltjes zijn overbodig, die ga ik toch niet gebruiken, maar heeft iemand misschien tips met eten ofzo? Dat zou heel fijn zijn!

Toegevoegd na 59 seconden:
sorry, foutje, mijn menstruatie is heel onregelmatig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je wel eens mastrubeert dat wekt de menstruatie op. Als je dis niet of nog niet doet dan moet je afwachten. Daarnaast als je oas ongestld bent is het heel regelmatig. Maar iets eten of drinken helpt niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
nee, masturberen helpt om de menstruatie sneller voorbij te laten zijn, hoezo zou het opwekken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het opwekken. Maar je hebt het dan over een dag eerder ofzo... Niet de moeite waard. En moeilijk te bepalen wanneer het komt.
Helaas is daar zonder medicatie niets aan te beïnvloeden. Je zult ermee moeten leren leven. Je kunt hooguit zorgen dat je zo min mogelijk onder stress staat, en altijd gezond eten. Dan vergroot je de kans dat je menstruatiecyclus in een regelmatig patroon gaat zitten. Maar dat werkt pas op de lange termijn. Voor nu zul je gewoon moeten afwachten...
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Rustig blijven en er niet te veel mee bezig zijn, door zenuwachtigheid kan dit langer uitblijven. Wat kan helpen om de menstruatie eerder te laten doorkomen is warmte, bvb een ontspannen warm bad nemen of als je ergens rustig zit vb tijdens tv kijken of als je aan de computer zit of zo een warm kersenpitkussentje op je buik leggen. Dit laatste helpt ook voor als je buikpijn hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding