Kan micro kalk in de borst omzetten naar borstkanker ?

Bij een 37 jarige vrouw is tijdens de mammografie een micro kalk ontdekt ..

kan zich dit omzetten naar kanker!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja dat kan, maar in 80% van de gevallen, blijkt na verder onderzoek dat kalkdeeltjes goedaardig zijn. Dus geen kanker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima reactie, +!
(Heb dit zelf zeer recent meegemaakt: meermalen biopten genomen, en ondanks classificatie BI-RADS IV verder geen reden meer tot paniek.)