Ben je gelijk homoseksueel als je twijfelt aan je geaardheid?

Ik twijfel hieraan omdat ik een relatie heb gehad met een meisje maar dat is uit gegaan omdat het gevoel op was.
Nu vraag ik me af of het met een jongen niet anders zou zijn maar ik heb ook geen idee of ik verliefd op een jongen kan zijn.
Tot nu toe alleen verliefdheidservaringen met meisjes gehad.
Ik kan me wel opgewonden raken van een naakte man en ik kijk ook veel op profielen met facebook op die van jongens en minder op die van meisjes.
Bij dit alles vroeg ik me af of ik meteen homoseksueel ben hierom?
Ik weet niet of ik mezelf later zie met een vrouw of een man (al hoop ik met een vrouw).
Ik heb veel van mijn vriendin gehouden en heb geen duidelijke reden waarom mijn gevoelens over zijn gewaaid.
Maar soms heb ik een beetje een voorgevoel ofzo dat ik missgien wel homo ben.
Waar dit vandaan komt; geen idee, maar zou dat meteen inhouden dat ik ook daadwerkelijk homo ben?
Dit kan alleen ikzelf ondervinden, maar ik vraag gewoon om een algemene kijk erop.

Thanks!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (7)

Twijfelen aan je sexuele geaardheid maakt niet meteen dat je het ook bent waar jij wel eens over fantaseert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk ben je er nog niet helemaal uit, wat je sexuele geaardheid is. Misschien val je wel op mannen en vrouwen. Probeer dat eerst eens uit te vinden, voordat je jezelf een etiket op wil plakken.
13 jaar geleden
Heel wat om erover na te denken en de kunst blijft om er zelf geen last van te hebben. Geef jezelf de tijd om dit te gaan ervaren. Nu lijkt het gezien jouw verhaal dat het nog te vroeg is om je aan een geaardheid vast te pinnen. Ik denk dat je zelf steeds meer gaat merken waar jouw interesse echt naar toe gaat. De relaties in die richting zullen dan een goed gevoel geven of toch twijfel veroorzaken. Neem er de tijd voor en ik zie al dat je er bewust mee bezig bent. Veel geluk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niets doet, dan ben je ook niets. De vraag is dus: welke kant moet ik uitgaan met mijn sexualiteit? Ik weet jouw leeftijd niet. Dat je op die leeftijd twijfelt is logisch, je bent als zijnde hetero opgevoed, en er is nu eenmaal een best grote kans dat je dat niet bent.

Maar als je rond de 20 bent, en je twijfelt, dan zou ik eerst maar eens beide wegen uitproberen. Als je in een plaats woont waar een uitgaansgelegenheid is voor homo’s van jouw eigen leeftijd, dan zou ik beginnen daar maar eens een maand in de weekenden heen te gaan. Praat met jouw leeftijdsgenoten daar. Je bent niet de eerste of de enige die zichzelf niet kan doorgronden. Neem wel de tjd ervoor en praat met mensen die positief op je overkomen.

Ik herken jouw gevoelens wel, ik had ook vriendinnen en soms zelfs seks, maar op een gegeven moment werd het duidelijk.

De ergste fout die je kunt maken, is dat je met een meisje verder gaat en dat over een tijdje toch je homo-gevoelens sterker blijken te zijn.

Besef wel, dat het enige wat van belang is, is dat je de juiste keuze maakt. Verder leven als homo is fijn, verder leven als hetero is even fijn, maar wellicht iets gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien heel slecht. Maar ik hoor zulke verhalen wel zo vaak. Mensen met dezelfde gedachtes/gevoelens als mij blijken uiteindelijk homo te zijn. Dat is dus eigenlijk iets wat ik helemaal niet wil zijn. Ik voel me er zo angstig onder. Ik accepteer homo's in mijn omgeving echt wel hoor. Maar ik wil het gewoon zelf niet zijn... Dat is het dubbele. Dan vraag ik mij af... Jij geeft aan vriendinnen te hebben gehad: ben je dan niet biseksueel? Omdat je wel verliefd op ze bent geworden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Ik ben als 22-jarige student zelfs naar de universiteitspsycholoog geweest omdat ik niet wilde erkennen.
2. Ik heb zelfs in die tijd (voor de laatste keer in mijn leven) gebeden, 'lieve heer laat het niet zo zijn'
3. Net al jij nu kende ik alleen maar gekke homo's (als Paul de Leeuw enz), dat hielp ook niet echt.
4. Ik had zelfs losse verkering met een aardig meisje Op mijn 15 deed ik het voor de eerste keer met een meisje, maar ik was gewoon zo geil, dat toen ik hem erin stopte, dat ik al klaar kwam. Wat later, met echte vriendinnen, dacht ik aan het broertje van het meisje, en dan ging het ook. Ik wist niet wat de impact was, als ik mijzelf toe zou staan om verliefd te worden op een jongen. Dat toestaan gebeurde vlak voor de afspraak waarmee ik begon. Een jaar later nu 44 jaar geleden, werd ik verliefd op een medestudent en met hem woon ik nog steeds samen. Ik ben een echte homo, maar mensen weten dat alleen omdat ik ze het vertel of met mijn vriend op een feest kom. Ik schaam mij nergens voor en dan ben je volledig acceptabel voor collega's en werkgevers. Zelfs toen ik later les gaf als docent op een HEAO kende iedereen ons als een stel. Ze vonden mijn vriend vaak leuker dan mij. Giovanni, laat je levensgeluk niet lopen voor of door valse schaamte. Ga opzoek naar je ware ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar aan de andere kant makkelijk gezegd. Jij plaatst mij als homo maar dat weet ik dus niet omdat ik stapel op mijn ex ben geweest.
Gevoelens van verliefdheid die overgaan is niet zo vreemd. Verliefdheid gaat bijna altijd over en het gaat dan niet altijd over in echt houden van. Je kunt dan nog wel warme gevoelens voor iemand dragen maar niet echt van de persoon houden of verliefd zijn zoals dat in een relatie behoort. Dat duidt mijn inziens nog geen homoseksualiteit aan.
Bijna iedereen fantaseert wel eens hoe het zou zijn met iemand van hetzelfde geslacht en velen proberen het ook uit ondanks dat zij toch gewoon hetero zijn. Je kan ook bi-seksueel zijn. Sommige mensen zijn wel geinteresseerd in seks met iemand van hetzelfde geslacht of triootjes met iemand van hetzelfde geslacht erbij maar neigen voor een relatie toch naar iemand van het andere geslacht.

Dus wat mij betreft valt er niet een stempel te drukken je seksualiteit aan de hand van wat je beschrijft.
Je zult het inderdaad zelf moeten ontdekken en dat ondervindt je meestal door het gewoon te gaan ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens in t weekend naar een homo bar of disco. Ervaar je het bekeken worden ook als prettig?

Of je ho/he of bi bent is eigenlijk niet zo relevant. Wordt gewoon verliefd en hoop dat de persoon ook verliefd wordt op jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk persoonlijk dat ik bi ben omdat ik al een aantal keren gevoelens heb gehad voor een meisje, maar niemand weet dat ik bi ben maar ik weet het zelf ook nog niet,, maar ik weet wel dat je op basis van 1 gevoel niet meteen conclusies moet lopen trekken en als jij opgewonden raakt van een naakte man en nog geen gevoelens hebt gehad voor een jongen moet je jou gevoelens maar eens gaat onderzoeken dat betekent niet dat je meteen iedereen op de bek moet pakken maar dat je eens rustig naar jezelf en je gevoelens moet luisteren of jij wel verliefd kunt worden op een jongen maar niet meteen uitgaan van een gevoel of opwinding ;) x