kind van 14 te volwassen?

ik denk al heel lang aan mijn toekomst. en wat ik allemaal wil doen enzo. ook trek ik het meeste op met kinderen die psygisch veel ouder zijn en soms zelf ook ouder zijn. ik ben opgegroeid met leeftijdgenootjes en heb nooit een klas overgeslagen dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik denk niet, op basis van wat je schrijft, dat je té volwassen bent, eerder verstandig. Dat jij je aan het voorbereiden bent op je toekomst is juist heel erg goed van je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al zou je "te volwassen" zijn (wat je niet bent hoor, er is echt niks mis met jou ;), dan is daar toch niks ergs aan?

Ik ben ook veertien en ik ga met mensen om die jaren ouder zijn dan ik. Vaak wordt gedacht dat ik al op mezelf woon (wat soms best handig is hoor :D). Ook ik denk vaak aan mijn toekomst, maar ik denk dat iedereen dat wel doet.
Trouwens, je zegt zelf dat je een kind bent! Dat vind ik wel goed, ik hoor zó vaak leeftijdsgenoten die zich omschrijven als "een jonge vrouw" (wat technisch gezien wel waar is, maar wel heel irritant klinkt ;D).

Toegevoegd na 8 uur:
Het kan trouwens nog veel erger:

Ik luister vaak naar Liszt, Beethoven en jazz (Otis :D).

Als mensen dat zien kijken ze me echt aan alsof ik uit een ander universum kom ofzo...

dus met jou is het zo erg nog niet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel voor je hulp! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ mvrtimmit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm,ik hoop dat de vraagsteller ook echt 14 is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@foxesther wat bedoel je?
Helemaal niks mis met je ;-)
Je bent kennelijk wat verder in je ontwikkeling dan de meesten van je leeftijdgenoten en je bent niet de enige! Ik herken dit ook van mezelf van toen ik jouw leeftijd had en zie het ook terug bij mijn zoon. Ook mijn moeder had dit op jonge leeftijd.
Misschien zit het dus ook in je genenpakketje: herkennen je ouders dit ook?
Geen zorgen om maken dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan dan vast in de genen zitten. bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!
Als 14 jarige moet je wel met je toekomst bezig zijn, je moet je studie plannen en moet al best veel verantwoording nemen, je mag nog niet veel, maar moet wel veel, internet maalt je ook wijs en over 4 jaar word je geacht volwassen te zijn, dus je daar nu mee bezig houden is echt niet te vroeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo was ik op mijn 14e ook niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de toekomst denken is gewoon heel verstandig, dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Alleen als je er niet meer van kan slapen, dan moet je je zorgen gaan maken, want dan wordt het een obsessie en je bent te jong om het je leven negatief te laten beinvloeden.
Dat je met kinderen omgaat die "psychisch" ouder zijn is totaal niet erg. Maak je niet te druk hoor, geniet lekker van je leven.