Zaterdag vanuit Curacao naar Nl gevlogen, erna heel erg ongesteld geworden, terwijl ik de pil slik, hoe kan dat?? En is dat erg, doorslikken of niet?

Ik had wel 2 maanden de pil doorgeslikt en was zaterdagavond toen we gingen vliegen 1 keer de pil vergeten(zat in m'n koffer), maar dat maakt normaal niet uit. Moet ik nu stoppen met de pil of doorgaan en dan over ca 15 dagen weer een stopweek inlassen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, een doorbraakbloeding is niet schadelijk, wel heel lastig omdat je er natuurlijk niet op berekend bent.
Als je een doorbraakbloeding krijgt terwijl je de pil hebt doorgeslikt (dus langer dan 3 weken achter elkaar) is het raadzaam om meteen te stoppen met de strip. Je lichaam geeft aan dat het tijd is om ongesteld te worden, dus het is het beste om daaraan toe te geven.
Verder kun je er niets aan doen. De pil blijft overigens wel betrouwbaar tijdens zo’n doorbraak.

Lees meer in de bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat jij nu hebt heet een doorbraakbloeding als ik mij niet vergis. Heb je geen bijsluiter van deze pil? daarin staat precies wat je kan doen. volgens mij kan doorslikken geen kwaad, maar stoppen kan ook geen kwaad. Wel weer op tijd met de pil beginnen inderdaad.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig was deze week een expert van de VU op de radio.

Het blijkt dat als je wilt je zonder problemen structureel altijd door kan slikken. dit in tegenstelling tot wat er nu gebeurt elke maand stoppen.
Dat is mede goed nieuws voor vrouwen die veel last van hun maandelijkse periode hebben.

1 ding wat kan gebeuren is dat je af en toe een spontane bloeding hebt. Dat is dus wat jij nu hebt.

Als deze bloedending er is moet je wel net als bij de gewone stop een stop in slikken maken.