Hoe komt het dat ik op 19 jarig leeftijd heel veel dingen vergeet ?

Ik kan nooit normaal een verhaal vertellen want dan weet ik niet meer hoe en kan ik er gewoon niet meer op komen,moet dan altijd zeggen laat maar ik weet niet meer wat ik wou vertellen, als iemand mij een reken som uitlegt en bij me weg loopt zo dat ik het zelf zou moeten kunnen , weet ik al niet meer hoe ze het voor mekaar kreeg om zo'n som uit te rekenen heb dat namelijk heel vaak gehad op school die juf moest wel 20x terug komen om het uit te leggen en nog snap ik het niet , ik vergeet altijd afspraken moet alles opschrijven, als iemand mij wat vertelt dan weet ik daarna al niet meer wat die gene zei , ook als ik een afspraak maak met iemand aan de telefoon en ik hang dan op dan weet ik vaak niet meer wat die gene me heeft vertel ..

wie herkend dit en weet mischien hoe het komt ik word er gek van . me vriend die lacht er alleen ma om en zit het aan zijn kameraden te vertellen de opmerkings wat ik dan soms maak en word ik weer als dom gezien :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je leest en je gedachten gaan...... zoals je schrijft,
dan is het inderdaad niet te onthouden.
Het is een lange riedel zonder punten en komma's, dus zonder rustpauzes.
Misschien moet je proberen wat relaxter te worden. Ook in je manier van communiceren en dingen onthouden.

Het beste antwoord

Blow je?
Ik ben 20 en blow regelmatig, waardoor ik dingen snel vergeet
Groetjes, muisjee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb je vroeger een hersenschudding gehad? ,,Na een hersenschudding treedt vaak ogenschijnlijk volledig herstel op, maar op latere leeftijd kunnen geheugenklachten ontstaan´´
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen door blowen, ik blow ook weleens en dat zorgt ervoor dat ik dingen vergeet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook liggen aan je levens stijl mijn vriendin heeft hier ook last van gehad. Als ik haar vroeg wat heb je gister gegeten of aan gehad qua kleding wist ze het bijna niet meer. Op school lukte het ook niet meer met leren en onthouden. Ze ging naar de huisarts omdat ze zich psygisch voelde. De huisarts vroeg haar wat ze dagelijks eet en hoe ze slaapt en of ze veel sport. En ja ze sliep heel weinig en heel weinig gezonde dingen eten en doen. 3 maanden lang is ze elke dag om 10 uur gaan slapen en is ze begonnen met sporten en eet ze vaak groente en fruit. Wat ook echt bewijst want ze ziet er een stuk gezonder uit haar lichaam en haar huid straalt gezond en ja met haar verstand en geheugen ook. De huisarts vertelde haar ook dat ze veel vis moest eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werd/word erg vergeetachtig van (ben 21, dus zo'n groot leeftijdsverschil zit er niet tussen ons):
- Benzodiazepinen (slaapmiddelen/spierverslappers)
- Te weinig slaap
- Momenten dat ik slecht in mijn vel zit.
- Ik soms nogal in mezelf gekeerd ben, waardoor ik soms wegdroom.
- Uit desinteresse (soms gaat iets het ene oor in en het andere oor uit ...

Zoals al eerder gezegd kan ook blowen een oorzaak zijn. (maar dat doe ik niet)

Wat helpt bij mij?
Zelf ben ik een geboren chaoot en los dit op (tracht dit op te lossen), door zoveel mogelijk op te schrijven. Mijn hele hoofd zit vol met gedachten en er is vaak geen rust. Ik probeer mijn agenda zo goed mogelijk bij te houden, want zonder zou ik niet kunnen.

By the way: Als ik me in een rustige, prikkel-arme omgeving begeef heb ik minder last van chaos in mijn hoofd.

(daarom ben ik ook zo blij dat ik samen met mijn vriendin naar een vier-kamerappartement ga verhuizen en mijn eigen studeer kamer krijg.

Toegevoegd na 50 seconden:
Correctie: blowen doe ik zelden! (2 a 3 keer per jaar)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook alcohol kan een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen hebben het op 19-jarige leeftijd vreselijk druk met vanalles en nog wat.
Geen tijd om adem te halen.

Zorg voor een gezonde levensstijl.
Regelmatig en goed eten en slapen.
En niet blowen, zoals je in andere antwoorden kan lezen.

Maar vooral: Zorg voor voldoende rust.
Zorg voor punten en komma's, niet alleen in je teksten, maar vooral in je levensstijl.

Het sleutelwoord is: concentratie.
Aandacht!
Het vermogen je te kunnen richten op een aspect van je omgeving, terwijl andere zaken worden genegeerd.
Voorbeelden zijn het naar iemand luisteren in een drukke omgeving, dus ook hoe de juf een som uitlegt.

Je kunt dat soort dingen wel oefenen.
Er zijn ook trainingen voor.
Maar je kunt een paar dingen zelf trainen:
* Doe geheugenspelletjes
http://www.yezzle.nl/puzzels-competentie/Geheugen?gclid=CM-zzoupoqkCFcSCDgodeiHVtA
* Als je een afspraak maakt per telefoon dan hang je NIET meer op, voordat je die afspraak hebt genoteerd.
* Probeer kleine stukjes tekst, of gedichten uit je hoofd te leren.

En denk niet dat je dom bent.
En jouw vriend hoort dat niet aan zijn kameraden te vertellen. Hij moet achter jou staan, maak hem dat HEEL goed duidelijk!