Radiatie Pneunomia/Pneunomitis?

Kennis heeft een longbestraling ondergaan (15 dagen achtereen en 2 x per dag). Ca. 2 maanden na afloop kwam de longontsteking opzetten. Het is alleen behandelbaar met Prednison en/of Dyclofenac, (het is immers geen bacterieële ontsteking). Het duurt nu al ong.6 maanden. Is dit blijvend of verdwijnt het na ong. een jaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Prednison wordt vaak gegeven bij ziekteprocessen waarvoor niet (direct) de vaststelling van een juist geneesmiddel voorhanden is.
Dyclofenac is een ontstekingsremmer.
Longontstekingen worden meestal veroorzaakt door een bacterie en daarvoor zijn (meestal) antibiotica beschikbaar.
Als de longontsteking wordt veroorzaakt door een virus helpen antibiotica meestal niet.
Deze medicatie kan dus een juiste remedie zijn.
Maar alles bij elkaar genomen hoort deze vraag beantwoord te worden door de behandelend arts.
In GV kan zelfs een arts de vraag niet beantwoorden omdat daarvoor kennis van de patiënt noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Deze vraag kan je kennis het beste met de behandeld arts bespreken. Er zijn zoveel mogelijke details die hier invloed op hebben dat elk antwoord dat je hier krijgt enkel een schatting kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes en een plus
Ik verwijs jou naar volgende pagina

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/98/longontsteking.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Clee, Wie weet nou beter dan de behandelende artsen of dit van blijvende of voorbijgaande aard is. Dit is toch specifiek aan de medici voorbehouden om een oordeel hier over te geven. Denk dat je daar je vertrouwen in moet stellen en niet op reacties van GVers moet wachten. Bedoel hier mee te zeggen dat een ieder het anders ervaart waarbij je verschillende antwoorden krijgt. Hier word je dan ook weer niet gelukkig van. Leg alsjeblieft de vraag neer waar het hoort. GVers kunnen het van een afstand echt niet beoordelen! Beterschap voor je kennis en succes. mvg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is niet te beantwoorden.
Je noemt 2 medicijnen die totaal niets, qua werking, met elkaar te maken hebben.
Hier is dan ook maar één advies mogelijk, jouw kennis moet aan de arts de uitleg vragen.!!