Mijn oor suist opeens, wat kan dit zijn ?

Eerst piepte het, en nu suist het. Het was plotseling, dus niet door harde muziek of dergelijke.

Toegevoegd na 16 minuten:
Het is nu al 20 min. aan de gang en het houd gewoon niet op -.- Heb al geslikt met me neus dicht, heb al oorwatjes er doorheen gehaald, niks helpt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anna85: precies wat ik wilde zeggen. Jammer dat het niet bij antwoorden staat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Anna85: Dank voor je reactie. Heb in mijn antwoord hier naar verwezen. Maar.. jouw reactie zou toch ook een prima antwoord kunnen zijn?

Het beste antwoord

Dit oorsuizen wordt Tinnitus genoemd. Hier op GV zijn er ongeveer 70 vragen http://www.goeievraag.nl/zoek?q=tinnitus over gesteld en ben van mening dat het per persoon tot persoon verschild. Het beste is om dit door een KNO arts te laten beoordelen. Meestal is bij tinnitus het orgaan van corty in je oor beschadigd. Hierin bevinden zich trilhaartjes die je kan vergelijken met een korenveld. Een flinke regenbui (in jouw geval geluid) leggen sommige korenaren plat (in jouw geval de trilharen in het orgaan van Corti) Deze richten zich doorgaans vanzelf weer op maar bij vele buien (geluidsoverlast) komen ze niet meer overeind en geven ze aan je hersenen door dat er 'geluid' is. Ook kan bij bepaald medicijn gebruik tinnitus optreden.

Toegevoegd na 2 uur:
N.a.v. reacties op de VRAAG (blokkade door een prop oorsmeer) wil ik hier dan ook gaarne naar verwijzen.