Hoe komt het dat ik ongesteld blijf tijdens het tijdelijk gebruiken van de pil?

Ik ben op ongeveer 11 mei begonnen met slikken voor de vakantie. Sindsdien ben ik nog steeds ongesteld. Niet zo erg als normaal, maar toch hinderend.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Mijn dokter heeft mij ooit verteld dat, voor een dergelijke "vakantieregulering" een vrij zware pil nodig is. En ook dat het verder niet zo verstandig is om een te zware pil te slikken.

Die zware pil heeft bij mij in elk geval altijd goed gewerkt voor vakanties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Kattebelletje, Ik gebruik nu de Levonorgestrel/ Ethinylestradiol.
Als ik zoek op google vind ik dat dit hetzelfde is als Microgynon 30. Ik heb geen idee of dit zwaar is of niet, maar ik gebruikte hem dus eerder en geen last van gehad..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Microgynon 30 is iig een pil die je vroeger standaart voorgeschreven kreeg. Ieder meisje dat ik kende slikte dat toen.
het lijkt mij een overgangsmenstruatie. je hormonen en lijf passen zich aan aan de hormonen van de pil en zijn dus even "van slag". zodra je lijf de pil geaccepteerd heeft en je hormonen in de juiste balans zijn, word je gewoon alleen ongesteld in de stopweek.