Wat mij erg hielp na mijn buikoperatie om mijn dunne darm in te korten was tijm thee.
Thee, ( water in pannetje, tijm erbij, zachtjes pruttelen, niet te lang) Dan, als je je tijm thee klaar hebt, je eigen smaak er in doen. Liefst niet zoeten en zo heet drinken als je prettig vindt.
Kalmeert de kriebel en vergemakkelijkt het ophoesten van eventueel slijm. Kalmeert ook maag en darmen een beetje. Voelt en smaakt verzachtend. Als je het te sterk zet gaat het desinfecterend smaken. Niet zo lekker dan.
Soms doe ik er nog lindebloesem bij, of vlierbloesen als ik dat heb.
Gewoon verkrijgbaar in zakjes bij bijvoorbeeld de natuurwinkel. Ook een winkel als Dille&Kamille heeft goede kruiden.
Ik vind het grote voordeel van kruiden dat je er juist GEEN last van je maag van krijgt, en dat alles beter gaat voelen, dat het lekker ruikt en ontspant, in plaats van dat je misselijk wordt van het medicijn wat je hoest moet verminderen of je het zuur ervan krijgt.
Thee blijft mijn grote favoriet voor het genezen en/of verlichten van ergernissen als kriebelhoest en verkoudheid.
Een goede kop thee, daar knap je van op :-)
Toegevoegd na 1 minuut:
En, dat vergat ik te zeggen, zolang je absoluut niet wilt hoesten, toch regelmatig kleine slokjes hete thee nemen... Ik ga liever wat vaker plassen, dan echt diep te moeten hoesten. Ik wens je veel beterschap!