Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan men 6 jaar na dato nog last hebben van de gevolgen van 3 jaar lang totaal de verkeerde medicatie slikken?

tussen 2004 en 2006 heb ik consequent zeer hevige bijwerkingen gehad van door psychiaters verkeerd uitgeschreven medicatie. Gaat hier vooral heb anti-psychotica en anti-depressie. Heb daar toen elke dag van moeten lijden, maar sinds 2006 de juiste medicatie gevonden. Vanaf toen wel elke dag zeer vermoeid geweest en om de haverklap ziek, wat ik eerder nooit zo vaak was. In 2008 ook een bijna vergiftiging van de 'juiste' medicatie vastgesteld, maar slik nu nog maar 50 mg fluvoxamine en 50 mg seroquel (de medicatie waar ik beter van werd), na afbouw. Maar ben de laatste anderhalf jaar wel wekelijks ziek en heb trillende handen en ben telkens oververmoeid, ook na rust. Kan dit een oorzaak hebben? Ik weet dat het een ingewikkelde vraag is, maar daarom stel ik hem ook ;) Ben trouwens nu 22 jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
De doktoren houden het op CVS (Chronisch vermoeidheidssyndroom) , maar ik was voorheen nooit chronisch moe en zoek eerder de oorzaak bij de medicatie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat je neemt zijn anti-depressiva. Die hebben neveneffecten maar die zijn reversibel. Als je met het medicijn stopt zou het moeten weggaan. Die symptomen die je hebt, kunnen van de ziekte komen en niet noodzakelijk van de medicijnen. Je bent tenslotte die medicijnen gaan slikken omwille van een ziekte.

Heb je al gedacht aan het idee dat misschien de medicijnen die je slikt vermoeidheidsverschijnselen geven als neveneffect. Vraag het eens na bij je huisarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100