Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Karate. En dan zou ik voor semi contakt gaan, liever niet de recreatieve. Je leert zelfbeheersing, discipline, zelfvertrouwen en niet te vergeten je leert hoe je iemand effectief uit kan schakelen.

De andere zijn minder praktisch en vergen meer tijd en training om ze effectief te laten zijn bij het "van je af slaan".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat thaiboxen het beste is om van je af te slaan, maar ook om van je af te schoppen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krav Maga:
Kenmerkend voor Krav Maga is dat training vaak plaatsvindt met zeer uiteenlopende realistische situaties, zoals een ontvoeringssituatie, gevaar 's nachts, aanvallen op een belangrijk persoon, aanvallen met een vuurwapen of mes, enzovoorts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aikido is misschien wel wat. Het is een sport waarbij nooit wordt aangevallen maar en alles is gebaseerd op verdediging. Eigenlijk is het een japanse krijgsdiscipline.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan je je verdedigen als er niet wordt aangevallen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraagsteller vraagt duidelijk welke vechtssport het beste is om van je te leren af slaan. Als ik van me moet afslaan, zal ik wel eerst aangevallen moeten worden en dan kan ik me vervolgens verdedigen met bv. Aikido.
Karate zou ik je aanraden. Deze sport gaat om verdedigen, niet om aanvallen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ji-Do-Kwan, een combi van Kung FU en Karate vond ik erg prettig. Ik zou zeggen neem eens hier en daar een proefles. Dat mag namelijk overal. Daar ben je wel even zoet mee, en het kost niet. Zo kun je intussen een beeld krijgen wat jou persoonlijk het prettigst ligt. Want dat kunnen wij niet voor je invullen. Leraren vind je genoeg op internet, in je buurt, De buurthuizen bevatten ook vele leraren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je hebt ook nog Tae Kwon Do, Tai Chi, KemPO, Pa Quan,

Ach hieronder een hele lijst...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vechtsporten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zelf (15 jaar) heb aan Judo, taekwon-do en (nog steeds) thaibox gedaan. Wat ik jou zou aanraden voor bijvoorbeeld op straat is thaibox. Bij een 1 op 1 gevecht heb je er veel baat bij. Maar om iemand snel en effectief uit te schakelen zou ik voor krav maga gaan. Dat is een sport die op de realiteit gebasseerd is, daarmee bedoel ik dat je dingen leert die je op straat nodig zal hebben.
Wel heb je voor Krav maga een minimum leeftijd van 18 jaar.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding