Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er manieren om helder te denken?

Ik ben van plan volgend jaar naar de havo te gaan en wil uiteindelijk op de universiteit terechtkomen. Ik weet dat ik slim genoeg ben alleen heb ik wel het gevoel dat ik er nooit helemaal bij ben met mijn hoofd. Alsof ik alles door een soort waas bekijk.

Ik vroeg me af of ik dit kan veranderen want dat zou het zeker een stuk makkelijker maken om op de uni terecht te komen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
674

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tja, ... veel praten met mensen die zelf goed kunnen nadenken, serieuze boeken en tijdschriften lezen, jezelf kritische vragen stellen, altijd twijfelen aan wat anderen en jijzelf bedenken, nieuwsgierig zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

veel sporten in de buitenlucht........uitgerust zijn en niet doorzakken in weekenden.......jezelf het doel stellen er voor te gaan.......goed eten.....dus eigenlijk heel gezond leven!

Als je echt iets wilt...kun je dat waarmaken.....bij moe voelen bij studeren even een rondje om.....afleiding en bepaalde uren met jezelf afspreken om te gaan zitten studeren.ritme in je leven werkt echt
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding