Hoe kan het dat ik vet verlies op plekken die niet mijn doelstelling hebben qua vetverlies?

Ik weetniet of ik dit hier moet vragen, alleen ik ben sinds een paar maanden hard aan het afvallen (ik begon bij 89.6 en weeg nu 79), maar ik merk dat op de plekken waar ik het vet juist weg wil hebben (bijvoorbeeld buik) het minder snel gaat dan ik wil. Daarentegen voel ik wel dat rond bepaalde botten nauwelijks tot helemaal geen vet meer zit (enkels, knieen, oogkas). Dit voelt bijna tot het enge aan toe. Ik ben overigens 20 jr en weeg nu dus 79 kilo.

Heeft iemand een gouden tip tot meer vetverbranding van andere lichaamsdelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Plaatselijke vetverbranding is inderdaad niet mogelijk. Wat wel heel erg kan bijdragen aan het behouden van vorm is de combinatie van spieropbouw en minder eten.

Als je namelijk gewoon stopt met eten val je veel af in gewicht. Maar dat is voornamelijk spierweefsel. Maar het vet zit er voor een groot deel nog.

Als je nog wel blijft eten (minimaal 1000-1500 kcal per dag) maar je gaat meer sporten zal het resultaat in cijfers misschien tegenvallen maar je verliest wel vet en krijgt spieren. Dit komt de vorm van het lichaam erg ten goede.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die gouden tip bestaat niet. Het is per persoon verschillend waar je het eerst vet verliest. Dit is niet te beïnvloeden. Plaatselijk afvallen / vet verliezen is dus niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan gaan fitnessen en vragen of ze daar een schema op willen stellen zodat je vet verliest op plekken waarvan jij dat graag wilt. Zo kan je die plekken in ieder geval benadrukken, zoals je buik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is erg vervelend maar helaas is er geen methode om op plekken af te vallen waar je wilt,zelf ben ik inmiddels 43kg.vet kwijt,ik fitness,cardio en kracht,ik ben van boven nu mager en bij mijn bovenbenen zit nog steeds erg veel vet,en ik doe echt heel veel oefeningen voor mijn bovenbenen maar toch blijf ik in mijn gezicht en borst afvallen,de botten zijn daar zichtbaar,denk dat er nu geen vet meer is daar om te verbranden,en dat uiteindelijk je ook gaat afvallen waar de laatste vet zich bevind,daar is immers nog vet om te verbranden.