Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel suikers bevatten Cola, Fanta, Sprite en Tonic ? (normale versies, geen light)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Te veel frisdranken gebruiken is vaak één van de belangrijke voedingsfouten bij personen en vooral ook bij kinderen met overgewicht. Met een blikje frisdrank (0,33 l) heb je al snel zo'n 7 klontjes suiker of ongeveer 150 kcal binnen. Coladranken bevatten bovendien caffeïne, een opwekkende stof, waardoor vooral kinderen snel opgewonden of prikkelbaar kunnen worden. "

ps. Staat ook achterop de flesjes zelf! :)
===============

Ook raad ik je aan om bron 2 te kijken.
Heel erg interessant!!

Toegevoegd na 1 minuut:
heb net het filmpje afgezien en ze zeiden: "Nou, er zaten hier in dit bakje 27 klontjes. Jeetje mina!!!In een liter ijsthee gaat net zoveel als in Cola en in sommige merken nog meer!"

Toegevoegd na 4 minuten:
voor precies antwoord:
Cola: 11.0 g
fanta:11.7 g
sprite:
tonic: 9.5

(zie bron 3)

Toegevoegd na 7 minuten:
Herstel!: http://www.cocacolanederland.nl/default.aspx?nodeID=11

Hier staat dat cola per 250 ml 27 g aan suiker bevat.
Fanta (orange): 29 g
Sprite: 25 g
tonic: 9.5 volgens de voedingswaardetabel.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Minstens 2 klontjes suiker per glas..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb hier een fles coca-cola voor me staan en er staat op het etiket: elke glas van 250 ml bevat 27 gram suiker dat is 29 % van de dagelijkse hoeveelheid die we nodig hebben volgens de dagelijkse voedingrichtlijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding