Hoe kan je totaal niet moe, actief en helder blijven als je de dag ervoor slecht hebt geslapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
zorgen dat je 's nachts hebt geslapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor maar Jij maakt ook altijd van die kinderachtige opmerkingen...
Het kan zijn dat je de dag ervoor niet in slaap kunt vallen etc.
Ritsuka
12 jaar geleden
een flauw grapje moet kunnen toch? of heb je slecht geslapen dat je er niet tegen kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hier vaker last van hebt,zou je eens Melatonine kunnen proberen.

Het beste antwoord

Een powernapje van ongeveer 20 minuten kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet, dat kan niet een mens heeft nou eenmaal voldoende slaap nodig om totaal actief, helder en niet moe de dag door te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nah, compensatie + voor de - hoor. Ja, er zijn middelen waardoor je minder duf of slaperig bent, zoals ik ook benoem. Misschien is het antwoord dan weinig informatief, maar je letterlijke formulering is wel gewoon correct: om TOTAAL actief, (totaal) helder en (totaal) niet moe de dag door te komen, heeft een mens inderdaad voldoende slaap nodig.
In de VS wordt met name door studenten soms bepaalde narcolepsie-medicatie misbruikt om gewoon door te kunnen gaan na een nachtje doorhalen. Ik vraag me alleen af hoe effectief dat is, want die middelen onderdrukken wel slaperigheid, maar geen vermoeidheid.

Toegevoegd na 45 minuten:
Voor alle duidelijkheid: dit dergelijk misbruik adviseer ik uiteraard NIET, ik geef puur een feitelijk antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn niet vrij verkrijgbaar en dat is niet voor niets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard niet. Het was ook geen advies, maar een theoretisch antwoord. Ik raad dit niet aan. Vandaar de term 'misbruik'. De vraag is niet: "hoe kan ik", maar "hoe kan je". Wellicht heeft TS ooit meegemaakt dat iemand na een slapeloze nacht totaal niet slaperig was, en is de vraag hoe dit kan/zou kunnen. Ik geef alleen een antwoord op de vraag, en adviseer uiteraard niet om een illegale dealer van receptmedicijnen te zoeken ;-)
Ja dat kan. Dex-amfetamine is n oplossing daarvoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je gewoon laten rusten. Is vervelebd ik heb het bijna elke dag (slapeloosheid) en medicijnen zijn niet echt werkzaam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dextro kan helpen, maar niet heel veel. Dextro werkt wel goed op kortere termijn!