Hoe kom ik erachter hoe symmetrisch of asymmetrisch mijn gezicht is? En wat is dat eigenlijk?

Ik wil graag weten of ik een symmetrisch, of een asymmetrisch gezicht heb. Ik wil eerst het verschil weten tussen de twee. Op het internet staat dat ik mijn foto's moet spiegelen om erachter te komen, maar ik snap het niet helemaal. Kan iemand me dit even goed uitleggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (4)

symetrie is als 2 helfden prescies het zelfde zijn
maar je hooft kan bijna niet symetries zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een foto van jezel, knip deze met een programma door de helft en spiegel de linker en een keer de rechterhelft.

Bekijk het verschil.

Als deze twee foto's precies op elkaar lijken heb je een heel symmetrisch gezicht.

Dan lijkt de linker helft heel erg op de rechterhelft en heb je dus een symmetrisch gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik gedaan, als ik de rechterhelft spiegel dan heb ik een breder gezicht dan als ik de linkerhelft spiegel, want dan krijg ik een smaller gezicht. Persoonlijk vind ik de rechterhelft spiegeling mooier, eigenlijk perfect. Maar de linkerhelft spiegelen zag er minder uit. Betekend dit dat ik geen symmetrisch gezicht heb? Mijn beide ogen, beide wenkbrouwen en de afstand tussen de linker en rechterhelft van m'n gezicht naar m'n neus is hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan heb je inderdaad geen perfect symmetrisch gezicht :)
Laat iemand anders naar jouw spiegelbeeld kijken en vraag om comentaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
commentaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergelijk een foto van jezelf (eigenlijk je ECHTE uiterlijk) met het beeld dat je zelf in de spiegel ziet (is voor JOU hoe je eruit ziet).

Zie je weinig verschillen, ben je heel symmetrisch
Is bijv één oog wat kleiner dan het andere ben je daar aan gewend als je in de spiegel kijkt, kijk je op een foto IS HET OPEENS HET ANDERE OOG en dat ziet er dan vaak opvallend en raar uit, zo vind je de niet symmetrische dingen
amigo