Kan zwarte ontlasting komen door voeding?

Bijvoorbeeld door: cola, drop, pure chocolade of andere zwarte voedingsmiddelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.7K
Ivana
9 jaar geleden
Dat kan, maar het kan ook bloed zijn. Zie het een paar dagen aan en blijft het zo, dan direct naar de huisarts.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ja, klinkt als iets voor huisarts. Je ontlasting kan wel groen worden door spinazie of rood door bietjes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zwart door trekdrop!

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat het met voedingsmiddelen te maken heeft. Voedingsmiddelen die veel ijzer bevatten, zouden ervoor kunnen zorgen dat je ontlasting donker(der) wordt. Ik zou het even aankijken. Misschien verdwijnt het vanzelf als je minder eten eet waar veel ijzer in zit. Anders even naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Donkerder ontkasting is mogelijk, zwarte ontlasting zou ook kunnen wijzen op bloedverlies. Indien het morgen niet over is zou ik er niet mee wachten om een dokter te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+