Bloed uit mijn neus na het snuiten, ligt dat aan mijn keelamandelen?

Ik heb al jaren last van mijn amandelen, er zit altijd bloed op en ze zijn opgezwollen. En een paar keer per jaar dan heb ik er echt last van, nu heb ik ook de behoeft om mijn neus te snuiten, dat deed ik dus net, en toen kwam er snot uit met bloed en stukjes vlees, en het deed echt pijn toen het eruit kwam. Ik heb nog nooit in mijn leven een bloedneus gehad dus het ligt niet aan dat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

De meeste mensen die bloed meekrijgen hebben last van een dun bloedvaatje ergens in hun neus en door de druk die ze erop zetten met snuiten gaat het kapot en komt er wat bloed uit.

Het is een onsmakelijk verhaal zo op de vroege ochtend maar dat dan voel je echt dat de troep niet van ver komt.

Als jij het gevoel had dat je iets snoot wat van heel diep kwam is de kans groot dat het inderdaad je amandelen zijn.
In principe is er van alles met elkaar verbonden via kanalen, als je een holteontsteking hebt snuit je ook viezigheid uit je holtes weg door je neus.

Stukjes vlees kan ik me niet voorstellen maar er kan wel veel oud bloed meekomen.

Ik zou zelf even naar de dokter gaan maar spoelen met fysiologisch zout (kun je ook zelf maken) kan nooit kwaad (je neus spoelen dus), dan was je in ieder geval de restjes weg.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, volgens mij heb je gelijk, het was bloed achtig maar harder dan slijm, dus ik nam aan dat het vlees was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn waarschijnlijk stolseltjes, al had je waarschijnlijk liever gehad dat het je amandelen waren geweest :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (1)

Als ik jou was zou ik eens aan de huisarts en doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis voor het verwijderen van je tonsillen(keelamandelen)
Dat er altijd bloed op zit is al een zeer slecht teken. Ik denk daarom inderdaad dat daar het bloed vandaan komt als je snuit. Je kunt heel goed zonder keelamandelen dus geen zorgen. Het is een dagopname en je krijgt ijsjes als pijnstillers:D