Kan je echt om iemand geven, die je pas (heel) kort kent?

Als je iemand bijvoorbeeld op vakantie ontmoet en je hebt maar een dag of misschien alleen een nacht contact met diegene, kan je dan wel echt om diegene geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (11)

Dat lijkt me niet heel logisch, maar als je emotionele band in die korte tijd zeer intens was zou het moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel kortstondig kan op zijn minst wel zeker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er maar net vanaf. Waar die personen het over gehad hebben, hoe diep de stof is gegaan.

Als 2 personen zich enorm in elkaar herkennen of enorm met elkaar meeleven, dan kun je (veel) om iemand gaan geven. Maar echt 'om elkaar geven' gebeurt vaak pas om langere termijn.

Wel kun je veel voelen voor elkaar. Als in: veel meeleven en veel terugzien in elkaar en daardoor een soort 'sterke band' voelen.

Toegevoegd na 39 seconden:
waar ik toch met mn gedachten zat..
Ik bedoelde:
"Hoe diep het gesprek qua onderwerpen is gegaan "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Los van bovenstaande antwoorden die ik (deels) deel...

Je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk. Dus het kan weldegelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, en heel goed zelfs, de persoon waar ik het nu over heb, die weet dat... En zal het bevestigen...

Maar dat is goed mogelijk... En kijk nou eens naar een man die vader wordt, hoe zit dat dan met hem?

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is heel goed mogelijk...

in mijn ervaring heb ik mensen ontmoet die ik in dit leven nog nooit gezien had, maar die ik 'kende' waardoor er meteen een klik was...

het is mogelijk om met een 'vreemde' meteen een diepe verbinding te voelen... die band kan in luttele uren ontstaan... waarschijnlijk omdat hij er 'altijd' al was... als je na een dag of wat de ander dan moet missen, kan heel pijnlijk voelen... maar er kan ook dankbaarheid zijn door de wetenschap dat als jullie verbinding bestaat hij zal blijven voortduren ook al zie je elkaar voor lange tijd niet meer...
kun je elkaar wel blijven ontmoeten, dan draagt zo'n ontmoeting de potentie van een diepe vriendschap in zich...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik van overtuigd... lees even mijn GV

http://www.goeievraag.nl/vraag/klikt.33686

;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan mijn huwelijk is ook zo begonnen. Precies hetzelfde zegt..
Alleen je speelt dan met je leven. Je loopt risico's op.!
Ik zeg denk er goed over na. Het is net hoe jullie er aan kijken. Je kan wel geven om diegene, maar je weet niet hoelang dat duurd. Kan een dag zijn, week, maand, jaar. Of het kan ook eeuwig zijn...
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dit kan.. Het om iemand 'geven' heeft niks met de tijd die je hem ofwel haar kent te maken. Maar met de chemie tussen twee personen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet. Dat kan heel goed, het gaat tenslotte om je eigen beleving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk denk het niet. Je kunt verliefd zijn op iemand die je net kent, grote affectie hebben voor iemand die je net kent, maar voor mijn gevoel als je echt om iemand gaat geven dan heb je een bepaalde band met diegeen, en dat is echt iets heel anders. Dan ken je die persoon door en door en hoef je ook niets tegen elkaar te zeggen, maar dan begrijp je elkaar toch wel. Dan GEEF je echt om elkaar.