Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een mug in je oog prikken?

niet op je ooglid maar echt in je oog. en wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, dat doet een mug niet. Het zijn alleen zwangere vrouwtjesmuggen die prikken, en dat doen ze in je huid. Namelijk met de bedoeling om bloed op te zuigen.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden
Een mug houdt sowieso niet van het zoute water in je oog. Mocht ie het toch proberen dan heb je een natuurlijk afweermechanisme, je ooglid. Dat sluit zich vanzelf mocht ze het proberen. Dus: nee, de kans is zo goed als uitgesloten.
(Lees meer...)
escape
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat nu als je ligt te slapen, een mug landt op je ooglid, en prikt daar dwars doorheen tot in je oog? Ik bedoel, ik heb zelf gezien hoe een mug landde op mijn sok die ik OVER mijn spijkerbroek heen had getrokken (de spijkerbroek zat dus IN de sok) omdat ik dacht dat mijn benen zo tegen de muggen zouden zijn beschermd. Maar die mug landde op mijn sok, en prikte mij, dwars door zowel de sok als de spijkerbroek heen. Nu was dat weliswaar een Afrikaanse mug, maar toch... Als een mug dat kan, kan een mug ook wel door het ooglid heen tot in het oog prikken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding