Mijn mirena touwtje steekt nu sinds een week 'uit mijn vagina'. Kan dit kwaad?

Dit is mijn 2e spiraal.. de 1e eruit gehaald vanwege een bewuste keuze om zwanger te worden (in december bevallen) nu heb ik heb in februari weer laten plaatsen.. maar bij mijn 1e spiraal heb ik dit nog nooit gehad.. kan dit kwaad? en is hij nog wel betrouwbaar? 3 weken geleden toen het touwtje er nog WEL in zat, is hij wel gecontroleerd door de dokter. Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.9K

Antwoorden (4)

Ik zou het niet meer vertrouwen, het spiraaltje is aan het zakken en dan is dit niet meer betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het puntje steekt uit je vagina of voel je hem uit je baarmoedermond steken als je vanbinnen voelt? Dat laatste hoort namelijk zo, het kan zijn dat je het nu voelt en eerder niet, omdat door je bevalling je baarmoedermond wat naar voren is gekomen. De hele handel lubbert wat uit nadat er een keer een kind doorheen gekomen is, en daarom voelt het allemaal nogal anders aan dan van te voren.

Als hij echt uit je vagina steekt is er iets aan het verzakken, of je spiraal, of je baarmoedermond. Dan dus even een afspraak maken met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet de touwtjes voelen
voelt zoals visdraad
als je iets anders voelt moet je idd naar de dokter lubbert uit hahaha!! subtiel stippel ;-))
Kan zijn dat het touwtje gewoon te lang is gelaten.
Even naar de dokter en vragen of hij korter kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat hoort niet. De touwtjes moeten een stukje uit je baarmoedermond steken, dit is nodig voor het verwijderen. Maar als een touwtje echt uit je vagina komt, zit misschien het spiraaltje niet goed, óf zijn de touwtjes wat te lang gelaten.

Hier moet je toch even mee naar je arts (huisarts of gynaecoloog) gaan. Het kan zijn dat het hele spiraaltje aan het zakken is, en dan zou je hem zelfs kunnen verliezen. Klinkt bizar en gebeurt bijna nooit, maar je zult maar net die ene uitzondering zijn.. Daarbij lijkt het me niet prettig tijdens de seks.

Grote kans dat het spiraaltje op zich nog wel werkt, hoewel ik daar als ik jou was niet op zou rekenen. Vaak blijken ook onjuist geplaatste spiraaltjes, of spiraaltjes die zijn gaan 'zwerven' (tot en met het perforeren van de baarmoederwand) toch hun werk te blijven doen, omdat het hormoon gewoon wordt afgegeven, en ook bij afgifte op een iets anders plaats in het lichaam uiteindelijk gewoon in het bloed terecht komt. Maar omdat je het nooit zeker weet, zou ik er toch niet vanuit gaan dat het spiraaltje je op dit moment beschermt tegen een zwangerschap. Maar om eerlijk te zijn lijkt het me sowieso wel logisch dat je even wacht met seks (in elk geval penetratie) tot je bij je arts bent geweest. Die draadjes kunnen best scherp zijn, lijkt me vooral voor mannen niet fijn.

Het kan dus ook zijn dat gewoon de draadjes wat korter afgeknipt moeten worden, maar je arts zal ongetwijfeld ook controleren op het spiraaltje nog goed zit, en dat lijkt me ook wel zo verstandig. Want het hoort inderdaad niet zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is je spiraal misschien toch aan het zakken gegaan. Reden temeer om het even te laten controleren. Succes!