Hoge bloeddruk samen met Ritalin, wanneer is het veilig.

Ik had een hoge bloeddruk, en ik moet aan de Ritalin. Het was 160/96 pols 83, nu heb ik dat verlaagd naar 130/80, dat was een vereiste dat het omlaag ging omdat het gevaarlijk kqn zijn met een hoge bloeddruk. mijn vraag is nu vanaf welke waardes mag ik het gebruiken, en hoeveel verhoogd het de bloeddruk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan deze vraag het beste aan je huisarts of ook wel aan de apotheker stellen.
Ik wil nog wel een aanvulling maken. In combinatie met het gebruik van Ritalin is het gewenst ook gedragstherapie te vragen. Ritalin kan niet het hele leven lang worden geslikt, zo is mij geleerd.