Kan je door speed gebruik geheugenverlies krijgen?

Als je over het algemeen nooit drugs gebruikt,En je doet het in mijn geval voor de 3e x.Kan je dan bepaalde dingen zeggen en het later echt niet meer weten?Het was nog geen gram en het was gemengd door de cola.Ik werd er wel erg los van en vrolijk meer praten,Gevoel dat ik zweefde.Het lijkt me dat je voor geheugenverlies meer moet gebruiken en vaker?Ik ben er wel helemaal klaar mee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stoppen lijkt me een prima plan. Als je veel zuipt, weet je ook niet meer wat je doet, vergelijk het daar maar mee.

Het beste antwoord

daar zou ik me geen zorgen over maken
wat wel voor zou kunnen komen na 1 x is depersonalisatie hoewel dat niet zo heel vaak gebeurt
en heel slim om te stoppen 1x proberen is genoeg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Speed heeft onder meer invloed op de hoeveelheid dopamine in je hersenen. Deze stof beïnvloedt onder andere het emotionele gedrag, het geheugen, de concentratie en controleert de bewegingen.
Door het gebruik van speed komt er meer dopamine vrij in de hersenen. Doordat de dopaminebalans verstoord wordt, raakt de gebruiker de controle over zijn bewegingen soms een beetje kwijt en kan hij ongewild bewegingen gaan maken. De kaakbewegingen bij speedgebruik zijn hier een voorbeeld van.

Toegevoegd na 4 minuten:
Speed in combinatie met alcohol:

Speed onderdrukt het gevoel van dronkenschap. Je drinkt daardoor meer dan je van plan was. Het kan leiden tot agressie, tijdelijk geheugenverlies, oververhitting en tot het ontstaan van psychische problemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het antwoordt is dus ja, je kan door speed geheugenverlies krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, als je veel en vaak gebruikt kan dit zeker invloed hebben op je (kortetermijn) geheugen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Speed door de cola? Dat is niet gebruikelijk hoor, was het geen MDMA toevallig? Maargoed speed richt schade aan na langdurig en freqent gebruik, na 3 keer hoef je daar niet zo bang voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden.
Voor zover ik weet was het speed.
En inderdaad door de cola heen gedaan.
Het was nog geen gram,Ik heb gemerkt dat ik hierdoor heel veel ging praten,Nu kan ik me een aantal dingen herrinderen van wat ik gezegd heb,Ik weet niet alles meer.
Of dat nu door de speed komt geen idee,Ik maak me nogal veel zorgen dat ik dingen heb gezegd die ik geheim wil houden,of zou ik het me dan moeten herrinderen?Omdat ik me zeker wel dingen herrinder maar niet alles.
Juist zoiets als een geheim zou toch indruk moeten maken dan?