Hoe kom ik van mijn (zoete)eetbuien af?

Het gaat vooral om dropjes (zoals redband en dat soort dropjes) en chocola en soms nog stroopwafels dus de echte dikmakers.

Het probleem is dus dat ik er 1 pak en dan pak ik er nog 1 en dan nog een en nog een etc. todat de zak leeg is. Ik eet maar zo een hele grote chocolade reep op binnen een hele korte tijd en daarna gooi ik er nog wat dropjes achteraan. Soms denk ik echt hoe krijg ik dat op.

Kan iemand tips/adviezen geven om van dit probleem af te komen ik wordt namelijk steeds maar dikker en dikker.

Oh en ter informatie ik ben 12 dus een chrasdieet ofzoiets is geen goed idee.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik eet verder op de dag vaak s ochtends 1 broodje (als het vroeg is) en als het al wat later is (in de vakantie en weekend) 2 of 3 broodjes. Voor de rest lunch ik altijd tenzij ik zo laat heb gegeten dat het dan al weer te snel is. En s'avonds eet ik gewoon normaal 1 stukje vlees aardappelen en groente. Of stampot etc. Gewoon normaal.

Verdriet eten is denk ik geen optie want ik ben helemaal niet verdrietig ofzo. (tenminste dat denk ik) Ook al klopt het wel dat het de laaste 2 maanden erger is geworden en er zijn wel 2 (jonge)mensen overleden in mijn directe omgeving in deze periode. Alleen zoals ik net al zei ik ben (volgensmij) niet verdrietig.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zeker geen crashdieet doen, maar dat is ook niet nodig. Onmiddellijk stoppen met alle suikers! Je bent naar alle waarschijnlijkheid al verslaafd eraan. Daarin ben je niet de enige trouwens. Het enige, dat echt helpt is stoppen. Je kunt er een week of 2-3 last van hebben, want je lijf vraagt om suikers. Neem dan een stuk fruit, is ook zoet en dat bevredigd je behoefte plus het is gezond. Succes!

Water drinken kan ook wel eens helpen, mischien is het handig om wat afleiding te zoeken.

Misschien is het verstandig om Gevarieerd eten, en iets meer overdag. Dat scheelt veel snaaizin. Bijv Ontbijt Altijd boterhammetje merk of sapje Tussendoortje Fruit, evergeen musili reep enz. Max 100 callorieen per tussendoortje max 3 gram vet. Lunch 2 a 3 boterhammen(bruin en vezelrijk) Tussendoortje Kun je weer herhalen van de ochtend Avondeten normaal Na het eten kun je je toetje het beste bewaren tot ong 20 uur.. Kun je toch wat eten en scheelt weer snaaien. Ook lekker Bakje sla met stukjes appel en kipfilet: eventueel met een paar drupjes dressing.. Heerlijk als tussendoortje en echte snaaistiller Toegevoegd na 22 minuten: Houd idd rekening met suikers in koekjes. Ik houd meestal aan een evergreen koekje(halve verP) Per dag. Rest fruit groente sla enz. Maar misschien is je lichaam wel in de groei, dan mag je bet een boterhammetje extra als ontbijt. Wat is trouwens je lengte en huidige gewicht? Toen ik "vrouw" werd had ik er ook meer last van snaaien. Dat is wel normaal maar de verleiding naar zoet word dan wel bij de meeste groter Maar kan niet zien aan je nickname of jongen of meisje bent.

Ah, dit klinkt bekend, hier had ik ook last van toen ik op jouw leeftijd was. Dit kan je voorkomen door wat meer te eten (s'avonds,s'ochtends en s' middags). En dan bedoel ik geen snoep maar wat je gewoon eet. Het is dan handig als je in plaats van 2 boterhammen 4 boterhammen eet. Eet als je uit school komt ook een boterham. Dit lijkt veel, maar dan zit je in de middag goed vol. Dit is namelijk de ootzaak van het eten. Je hebt niet genoeg gegeten, dus is je suiker geholte te laag. Je gaat dan in 1x heel veel zoet eten. Wat je op je brood doet, maakt niet uit. Als het maar geen losse suiker is. Hier een paar tips: -eet soms ook eens een stuk fruit, minstens 1 per dag -ga op een sport, dit help calorien te verbranden, waardoor je afvalt. -eet je niet helemaal vol met fruit en brood, je moet ook je avind eten op!! -als je tich hongrr krijgt, en zoetigheid wil eten, zorg dan voor afleiding. Ga bijvoorbeeld naar buite. Met vrienden, of ga een game spelen. Veel succes!!

het is helemaal niet erg om soms te snoepen maar zoals ik jouw verhaal lees, kan dit lijken op het begin van een eetstoornis het obsessief omgaan met eten. Iedereen eet wel eens een keer teveel maar als je ziet dat dit met regelmaat terug komt en het iets is wat jouw de hele tijd bezig houdt, raad ik je aan om eens contact op te nemen met je huisarts om hierover te praten. Een eetstoornis in de beginnende fase is makkelijker te overwinnen dan wanneer je hiermee doorgaat zonder er wat aan te doen. Wat ik niet lees is dat je wilt compenseren als je teveel gegeten hebt dus dat is al heel erg positief!Geniet vooral van lekker eten en op zijn tijd ook zeker van chocola, maar als je merkt dat je echt teveel eet in een korte tijd en dat dit zeer regelmatig terug komt raad ik je toch aan om hier eens met iemand over te gaan praten! Een dieet helpt hier niet tegen en is ook helemaal niet gezond op je 12e. succes!

De beste manier om van je suikerverslaving af te komen is om er ineens ‘cold turkey’ mee te stoppen. Het duurt zeven dagen eer suiker helemaal uit je systeem verdwenen is, dus je moet even volhouden. De volgende tips kunnen je hierbij helpen: • Begin de dag met een goed eiwitrijk ontbijt, zoals roereieren op geroosterd zuurdesembrood. Dit houdt je bloedsuikerspiegel stabiel. • Beweeg meer dan je normaal gesproken doet. Loop of jog veel buiten, je zult zien dat je op deze manier veel minder naar suiker verlangt. • Eet voldoende noten en zaden. Strooi gebroken lijnzaad over je yoghurt en eet ’s middags een appel met een klein handje amandelen. De essentiële vetzuren helpen je bloedsuikerspiegel in balans te houden. • Maak na het eten een ommetje om niet in de ‘eet-modus’ te blijven hangen. • Zorg dat je de mineralen chroom, calcium, magnesium, zink, mangaan en selenium als onderdeel van een dagelijkse multivitamine en -mineraal slikt. Ze helpen je bloedsuikerspiegel te reguleren en je trek in zoet te verminderen. • Ruim de voorraadkasten op. Zorg dat je geen snoep of snelle snacks in huis hebt om je in de verleiding te brengen. • Drink voldoende water. • Zorg dat je je niet verveelt. Veel mensen grijpen naar suiker of iets te eten als ze zich vervelen of gestrest zijn. Houd jezelf bezig en vermijdt moment waarop je normaal gesproken de keukenkastjes open trekt. • Voor veel mensen is een suikermoment een ingesleten gewoonte. Een koekje bij de koffie, snoepen terwijl je tv zit te kijken, chocolade tijdens een lange autorit… Wees je hiervan bewust en kies op die moment juist voor iets anders. Na zeven dagen zul je zien dat je niet meer naar suiker taant en veel meer geniet meer van ‘schoon’ eten. Let goed op dat je niet uit pure gewoonte weer naar suiker of snoep grijpt, want het heeft je zo weer in de ban. Gebruik voortaan agavesiroop (van de agaveplant) of stevia, een natuurlijk zoetproduct van de bast van een Zuid-Amerikaanse boom in plaats van suiker. Rietsuikermelasse of in mindere mate, ruwe honing is ook al beter dan witte geraffineerde suiker, maar hou het bij kleine beetjes. Als je je aan deze aanbevelingen houdt ben je in no-time van je suikerverslaving af. Succes! Toegevoegd na 1 minuut: Op onderstaande link staan nog meer tips: http://www.amberalbarda.nl/suikerverslaving/

Ga naakt voor de spiegel staan en kijk naar jezelf. Gewoon heel goed kijken en objectief kijken. Indien je ongelukkig bent met wat JIJ ziet, stel jezelf dan de volgende vraag : "Wat is voor mij het belangrijkste, een lichaam waarin ik me thuis voel of de snoep?"

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100