Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet iedere ochtend om 4 uur wakker wordt?

Ongeacht de tijd dat ik ga slapen wordt ik om 4 uur wakker. Ik zou graag 7 uur per nacht slapen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
weet je waarom je wakker word? heb je dan honger, moet je plassen? kun je daarna weer in slaap vallen?
heb je veel stress? eet je goed? beweeg je genoeg?
erotisi
8 jaar geleden
Misschien is dit iets lekker eenvoudigs: " Begin maar met uw brein ‘s avonds te vertellen dat u pas weer begint met denken en werken als het 7.00 uur ‘s morgens is. Tot die tijd is het slaaptijd en gaat u zich ook zodanig gedragen. Wanneer u wakker wordt kijkt u NIET meer op de klok. tijd doet er niet toe, het is gewoon nog slaaptijd. U geeft geen enkele betekenis meer aan het moment. Het is hooguit lekker warm en zacht in bed. Het is aangenaam stil en donker en u hoeft heeeeelemaal niks. Er is nu niks belangrijk alleen maar uw rust, uw zwaarte en ontspanning. Uw rustige slaperige ademhaling en uw aangename kussen en matras. U botst nu tegen een weerstand in uzelf op die WIL weten hoe laat het is en die WIL weten wat er morgen moet gebeuren en die MOET nadenken… Dit is/was de drijvende kracht achter uw slaapprobleem. Dit is uw wekker geweest al die tijd! Leer deze verleidingen te negeren en voedt uw brein opnieuw op. Overtuig uzelf ervan dat er helemaal niks belangrijk is tussen 23.30 uur en 7.00 uur. Alleen maar het slapen en gedraag u ook zodanig. Dit kunt u leren door middel van de slaapoefeningen." http://www.cesartherapie.nl/slapeloosheid/vroeg-wakker-worden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om 21:00 naar bed gaan en om 04:00 op is 7 uur slapen. Waarschijnlijk niet de ideale oplossing, maar zou dat kunnen werken?

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Een keer wakker worden is niet zo erg, niet meer kunnen slapen wel.
Misschien helpt het om naar de wc te gaan. Bij mij wel tenminste, ook al had ik niet het gevoel dat ik "moest" maar daarna sliep ik wel sneller weer in.
Of je ligt te koud of te warm, leg een reservedeken naast je bed, die je erbij pakt als je wakker wordt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij sommige mensen kunnen ze uren wakker blijven door het drinken van Energy Drink en/of Koffie en Cola
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Mahmut. Heb je de vraag ook gelezen en begrepen? De vrager wil niet wakker blijven, maar juist in slaap blijven.
ik ben heel lang wakker geworden dit telkens tussen drie en vier uur . Volgens osteopaat heeft dit te maken met de lever. zorgen dat je voldoende water drinkt .. niet te veel alcohol en eet elke dag een banaan. Klinkt gek maar bij merk ik duidelijk een verschil als ik een dag eens geen banaan eet . succes
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
wat doet de lever dan precies dat je wakker word?
doralien
8 jaar geleden
volgens osteopaat draait de lever dan op volle toeren ... en zou dit orgaan wat overbelast worden dr wat dan ook , gaat dit volgens hem gepaard met het wakker worden rond dat tijdstip. Vandaar dat hij het advies geeft zeker voldoende water te drinken verdeeld over de hele dag. Niet te veel alchol drinken. En uiteraard gezond en afwisselend eten. En zeker een half uurtje per dag bewegen. Het betekent echter niet dat er iets mis met je lever hoor ...