Hoeveel mensen worden jaarlijks gedood door wolven?

11 jaar geleden
13.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland afgelopen 5 jaar geen slachtoffers Bronnen:
- google

Het beste antwoord

Mensen worden nagenoeg nooit aangevallen door wolven. In Noord-Amerika, waar ongeveer zestigduizend wolven leven, is in de afgelopen jaren een persoon aangevallen door een wolf. Dit gebeurt echter vrijwel alleen als ze zich wagen in de buurt van een nest met jongen.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.zoogdiervereniging.nl/node/608
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is een fabeltje dat mensen gedood worden door wolven. De wolf is immers banger voor ons. Bij mij zijn geen recente verhalen bekend, dus ok ben geneigd om te zeggen 0.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens. +1
Dat aantal valt te verwaarlozen. Hoewel, ieder slachtoffer is er natuurlijk één teveel, maar in de VS bijvoorbeeld heeft dat in de afgelopen 50 jaar slechts 1 keer plaatsgevonden.

Wolven zien in mensen geen prooidier maar een roofdier, net als een beer die op 2 poten loopt. Wolven vallen ook geen beren aan.

In de meeste gevallen dat er toch een mens werd aangevallen door wolven, bleek dat die mens een hond bij zich had. Een kleine hond wordt door de wolven als prooi gezien, en een grote hond zien ze als concurrent die hun voedsel kan opeten...

Als mensen dan hun hond proberen te verdedigen lopen ze het risico om ook aangevallen te worden!

http://www.wolf-center.eu/nl/roodkapje/wolven-aanvallen-fakt-of-fictie2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is onjuist te stellen dat wolven geen mensen aanvallen, en dat hebben ze in het verleden ook veelvuldig gedaan.
Tegenwoordig is het echter een vrij zeldzaam fenomeen en in Europa komt dat eigenlijk niet meer voor.
IIn Frankijk werden tussen 1580 en 1830 3272 mensen gedood door wolven. Ongeveer 1200 mensen daarvan werden gedood door wolven die de ziekte hondsdolheid hadden. Veel mensen zijn gedood door wolven die deze ziekte hadden. Hierna zijn ook nog veel mensen gedood, maar het aantal nam sterk af. Vanaf 1998 waren er 23 gevallen bekend dat mensen gedood werden door wolven. De meeste slachtoffers vielen in Rusland. Er viel één dode in Zweden