Mijn oogleden en dan vooral mijn linker hangen nogal waardoor het lijkt alsof ik stoned kijkt. Is het mogelijk om dit dmv een operatie te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is zeker mogelijk. Het is een vaak uitgevoerde operatie. De ingreep is relatief klein, wordt meestal onder plaatselijke verdoving uitgevoerd, en je mag meestal dezelfde dag weer naar huis.

Of het wordt vergoed hangt af van je verzekeraar. Veel verzekeraars eisen dat je vooraf toestemming vraagt voor dergelijke operaties. Die toestemming wordt makkelijker gegeven als je er objectief "niet uitziet", of als je een objectief medisch probleem hebt, bijvoorbeeld doordat je oogleden zover naar beneden hangen dat ze voor je pupil hangen waardoor je niet goed meer kunt zien.

Hoeveel er precies kan worden gecorrigeerd zul je moeten laten beoordelen door de plastisch chirurg. Hij kan en wil namelijk niet zoveel wegsnijden dat je daarna je ogen niet meer kunt sluiten - dat zou problemen geven bij het slapen, want ook al slaap je in een perfect donkere kamer, dan nog zouden de ogen uitdrogen als je je oogleden niet helemaal zou kunnen sluiten.
Cryofiel
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien een ooglid correctie..
Er zijn voldoende klinieken en ziekenhuizen die dit doen.

Let er wel op dat het niet word vergoed uit de basisverzekeri g
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij sommige verzekeraars wordt het soms wel vergoedt. Waneer er bv sprake is van lichamelijk ongemak zoals hooftpijn, slechter zicht of als ik me niet vergis waneer dit geestelijk een last is doordat anderen bv denken dat je altijd moe of boos bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel bedenk ik mij nu, is dat je wel eens gelijk kunt hebben dat het niet in een basispakket te vinden is, echter kun je, je hier oa wel voor laten bij verzekeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt dan komt het wel uit de aanvullende pakket. Dus als je je in 2013 gaat verzekeren. Kun je kijken wie dat met een machtiging dekt.
Even bij de huisarts een doorverwijzing cosmetische chirurgie vragen. Als er een lichamelijke aanleiding voor is (dus het niet alleen "voor de mooi" is) wordt het bij sommige verzekeraars wel degelijk vergoed hoor...
Heb je net zo'n vervelende huisarts als ik: gewoon blijven zeuren om doorverwijzing!