N.a.v. de vraag over koude allergie. Kan het gebruik van Bètablokkers ook koude veroorzaken?

Nu ik sinds een paar weken deze medicijnen gebruik,heb ik het doorlopend koud. Zou dat door de Bètablokkers kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad:
- koude handen en voeten (verminderde perifere bloedcirculatie)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan zeker. Het is bekend dat bij gebruik van hogere doseringen de doorbloeding van de ledenmaten minder wordt. dat kan een kouwelijk gevoel veroorzaken. Dit is met name bij de beta2-blokkers het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan want ze verlagen ook de bloeddruk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan inderdaad. Zij kunnen allerlei bijverschijnselen geven. Daarbij horen zeker ook koude handen en voeten.