Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gevaarlijk om je bovenarm vast te pakken waardoor je aders beter zichtbaar worden?

Ik hoef alleen een beetje in mijn bovenarm te knijpen met mijn hand om de aders af te sluiten en mijn bicep, voorarm en handen pompen zich vol met bloed en dan zie je de aders heel duidelijk eruit poppen. Maar is dat nou gevaarlijk??? Ze zien er precies zo uit op de foto (nee dat ben ik niet)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Amadea
11 jaar geleden
't Is maar wat je mooi vindt... Lees ook http://www.goeievraag.nl/vraag/dikke-bloedvaten-voet-normaal.331675. Zou het zijn dat meisjes dit lelijk vinden, maar jongens niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meisjes vinden dikke bloedaders dan ook helemaal niets. dat weet ik. Jongens vinden aders over het algemeen wel cool. Ik ook, mijn vader heeft ze van ook nature. 'Het zit bij mij een beetje in de familie'
Ritsuka
11 jaar geleden
brr, ziet er eng uit zo.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee, dat is niet gevaarlijk, mits je het afknijpen niet te lang laat duren.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks want ik vind het echt leuk om te doen ;-)
Ritsuka
11 jaar geleden
zodra je arm gaat tintelen gelijk stoppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik stop al na een 15 seconden :P. Ik durf t niet te lang vol te houden :P

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, dit is niet gevaarlijk. Zoals hierboven al genoemd kun je het beter niet te lang afknellen. Zolang je arm niet verkleurd kan dit. Na een aantal minuten zal je arm rood worden, voor die tijd al kun je beter even loslaten. Als je arm paars is ben je te laat met loslaten ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding