Wat helpt voor ontspanning?

Gewoon makelijke simpele tips, want mij hoofd zit bom vol

Weet jij het antwoord?

/2500

goede sex werkt altijd nog het best.

Als je de mogelijkheid hebt, ga dan naar buiten om een flink stuk te wandelen of fietsen. Lichaamsbeweging is een goede manier om je los te maken van de dingen die rondspoken in je hoofd. Door te bewegen wordt je lichamelijk moe en geestelijk fris. Je zou ook een rustig muziekje kunnen opzetten. Of pak een mooi boek, kijk een leuke film. Wat ook helpt is creatief bezig zijn: schilderen, tekenen, knutselen, koken. Daardoor raak je afgeleid en afleiding is precies wat je nodig hebt als je hoofd vol zit met allerlei stressvolle dingen. Als je hier vaker last van hebt, zou ik je aanraden om regelmatig te gaan sporten, twee keer per week een uurtje ofzo. Maakt niet uit wat, iets waar jij je prettig bij voelt: zwemmen, hardlopen, een vechtsport, fitness, voetbal, noem maar op. Je fysiek een beetje uitputten dus: dan kom je overal los van, word je moe en slaap je ook beter. En goed slapen is een belangrijke voorwaarde om de rust in je hoofd te bewaren. Sterkte.

een mp3 speler op je hoofd met je favoriete muziek, lekker hard, even je hoofd leegblazen met herrie. Liefst tijdens een wandeling buiten en vergeet je telefoon niet af te zetten!

Je ogen sluiten en gaan mediteren.je wordt er zo rustig van

Mogelijkheden te over, het ligt er maar net aan wat je zelf prettig vindt. Zo kun je bijvoorbeeld: - een stuk gaan wandelen, hardlopen of fietsen (eventueel in gezelschap van je hond, als je die hebt) - lekker uitwaaien aan het strand, als je daar in de buurt woont - een warm bad of een warme douche nemen (hoewel dat bij deze temperaturen niet zo aantrekkelijk is) - lekker onderuit op de bank gaan liggen met een kopje ontspannende thee, iets lekkers en een goed boek erbij. Het komt er in ieder geval vooral op neer dat je je gedachten verzet zodat ook je hersenen tot rust komen en je vanavond in bed minder piekert. Mocht je daar toch last van hebben, sta dan op en drink een beker warme melk. Nog een goede ontspanningsoefening: ga plat op je rug liggen, span om beurten ieder gedeelte van je lichaam tien seconden aan en ontspan dan weer. Begin links bij je tenen, werk zo verder omhoog en ga dan verder met de rechterkant. Voor je rond bent slaap je waarschijnlijk al! Succes ermee!

Heel veel lachen - zorgt voor goede doorbloeding van het brein alsook voor de activatie van relax-hormonen en daardoor voor snellere informatieverwerking waardoor er weer ruimte vrijkomt voor rust. Extra diep in en uitademen - heeft quasi hetzelfde effect als veel lachen. Tussendoor eens een extra dutje doen en extra nachtrust inlassen - jouw brein verwerkt bestaande gegevens en er komen er weinig nieuwe bij. Een heel simpel spelletje spelen waarbij je als het ware op automatische piloot kan functioneren - idem als vorig item. En inderdaad een orgasme opwekken (al dan niet met partner) helpt ook om de informatie in jouw hoofd sneller te verwerken. Bij sommige mensen helpt intensief sporten omdat je dan eveneens de gewenste effecten bekomt zoals bij intensief lachen en intensieve ademhalingsoefeningen. Neuriën is ook een eenvoudige doch efficiënte oefening. Je ademt dan restlucht uit die je anders in de longen en kleine haarvaatjes in stock houdt en de trillingen die door het geluid worden veroorzaakt die herschikken de overige gestockeerde informatie in jouw brein. Zingen is ook een oplossing maar niet voor iedereen de gepaste ;-) Bij al deze oefeningen bevorder je de bloeddoorstroming in de hersenen en daardoor kan je thans opgehoopte informatie sneller en efficiënter verwerkt worden. Anyway.... Have Fun Any Way!

Je kan naar buiten gaan. Je kan een boek lezen. Je kan wat leuks doen met vrienden/vriendinnen. Je favoriete muziek luisteren. Je kan gaan zwemmen Bij mij helpt het ook wel eens om lekkere dingen te eten. En er zijn nog zovele mogelijkheden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100