Hoe gaat precies het versmallen van een nagelbed te werk?

Als je je nagelbed van de grote teen moet laten versmallen door steeds ingroeien van de nagel, hoe gaat dat?
Wat doen ze precies? Hoe lang is het herstel? Is het pijnlijk er na?
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K
Rieneke1
5 jaar geleden
Heb je geen baat bij (plastic) beugeltjes? Operatieve oplossingen hoor ik niet veel goeds over op de langere duur.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Die al geprobeerd. Wat voor narigheid dan?
Rieneke1
5 jaar geleden
Van meerdere mensen al gehoord dat het probleem terugkomt.

Antwoorden (1)

Op de operatietafel krijgt u een plaatselijke verdoving. Als deze goed is ingewerkt zal uw arts met de ingreep beginnen. Hiermee maakt hij een kleine snee in nagelbed van de groet teen en zal de nagel versmallen. Daarna wordt het nagelbed bewerkt met een etsende vloeistof, waardoor op die plaats geen nagelweefsel meer zal ontstaan. Het wondje hoeft niet gehecht te worden en wordt met een vet gaasje met een drukverband verbonden. Het drukverband moet een paar dagen blijven zitten.
Bij een fors pijnlijke en gezwollen teen moet u ook contact opnemen met onze kliniek. Er kan na de voetoperatie, net als na iedere operatie, een infectie van de teen optreden. De kans hierop is heel erg klein.
Het herstel van de voet is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de zwelling en pijn na de ingreep. Sport is meestal 4 weken na de operatie weer mogelijk.
fremar