Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zitten er ook risico's aan nekmanupilatie massages? Zie uitleg

Ik ben sindskort na jaren van rugklachten bij een sportfysio/ manueel therapeut. Deze zegt de oplossing te hebben voor al mijn rugklachten. Het zit in mijn nek! Mijn hersens sturen geen juiste signalen door naar mijn spieren waardoor deze niet goed in vorm komen en mijn klachten veroorzaken. (iets nieuws uit Amerika) nu ben ik zelf erg bang voor het kraken van mijn nek. Ik heb het de eerste behandeling laten doen en ik kon sinds jaren mijn vingers bija op de grond krijgen bij vooroverbuigen. Bij het vervolg consult heb ik het geweigerd want ik had zoveel spanning daardoor. Hij zegt dat het ook kan door massage van de nek. Maar dit gaat vele malen langzamer dan het kraken. Ik durf het niet en ik denk dat ik het ook niet laat doen. Maar mijn vraag is of er aan massage in de nek ook risicos kleven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
941

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Al die keren dat ikzelf massage heb moeten ondergaan, nog nooit iets van schade of risico's gehoord of gemerkt. Tenminste zolang de massage handmatig gebeurt door een bekwaam therapeut. Ik kan me voorstellen dat electro-massage tot risico's en/of schade zou kunnen leiden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding