Als er geen (of bijna geen) smaakstoffen meer toegevoegd worden aan sigaretten (shag)smaken alle sigaretten (shag) dan hetzelfde?

Wat zijn smaakstoffen.en hoe worden die toegevoegd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dan zouden ze allemaal min of meer naar pure tabak smaken, en dat is behoorlijk heftig ! (maar wel lekker ; sommige sigarenzaken verkopen het).
Smaakstoffen die - naast veel andere toevoegingen, vooral in sigaretten - veel worden gebruikt zijn drop, chocola, mint, diverse kruiden, caramel en etherische olien. We spreken dan van gesausde tabak. Het precieze recept is natuurlijk geheim. Ook wordt er een middel aaan toegevoegd om de tabak een beetje vochtig te houden (propyleenglycol).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

één van de voor mij belangrijkste smaakstoffen in sigaretten is menthol. Ik rook al vanaf het begin mentholsigaretten. Als ze deze smaak weg zouden laten zou ik toch wel even gaan bedenken of ik het wel zo lekker vind nog.....
smaakstoffen zijn vaak verschillende aroma's zoals vanille of dus menthol.
Echte verslaafde rokers zullen ook zonder smaakstoffen blijven roken denk ik, maar ik zal het zeker erg vies gaan vinden en goed moeten wennen.
Beter maar meteen stoppen.... maarja das makkelijker gezegt dan gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De smaakstof menthol wordt niet toegevoegd aan de tabak maar in de filter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor want ik rook vaak menthol shag.... niks filter, gewone vloei.
Uiteindelijk ben je verslaafd aan de nicotine dus zul je gewoon blijven roken. De nicotine laat je denken dat je roken lekker vind, maar je lichaam zou niets liever willen dan stoppen. Uiteindelijk ben je er van afhankelijk en die smaakstoffen maken het de roker alleen maar lastiger, maar uiteindelijk zal het weinig uit maken. Het is net als een alcoholist, die drinkt liever ook een goed biertje, maar als hij dat niet kan betalen dan drinkt hij net zo makkelijk goedkope troep. Uiteindelijk gaat het om de behoeftebevrediging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk smaakt de sigaret dan bitter. Deze smaak zal de genot prikkel minder activeren
Smaakstoffen verbergen deze smaak.